Biznes

Na Drobnera, tuż nad Odrą, powstanie nowy biurowiec

2011-10-14, Autor: bk
Drobnera Office Center – tak będzie się nazywał nowy biurowiec we Wrocławiu, który stanie obok hotelu Park Plaza. Ma on zostać oddany do użytku pod koniec 2013 roku.

Reklama

Budynek Drobnera 9 będzie miał 7 kondygnacji (licząc z parterem). Znajdzie się w nim 3,7 tys. mkw. powierzchni biurowej o charakterze Open Space. Inwestor, ANG Developer z Warszawy właśnie poszukuje głównego najemcy.

Właściciel Drobnera Office Center oferuje przyszłemu najemcy możliwość dostosowania projektu wykończenia powierzchni do indywidualnych wymagań najemcy, możliwość korzystania z powierzchni biurowej budynku z wyłączeniem innych najemców , możliwość skorzystania z opcji najmu całej powierzchni.



Parking obsługujący biurowiec Drobnera Office Center zostanie zlokalizowany wyłącznie w części podziemnej. Na kondygnacjach -1 projektowane jest 41 miejsc parkingowych. Wjazdy na teren inwestycji (a następnie bezpośrednio do parkingu podziemnego) projektuje się od strony zachodniej, od ul. Bolesława Drobnera.

Nowy biurowiec jest zlokalizowany w tym miejscu:

Tak będzie wyglądał:




Więcej zdjęć tej inwestycji znajdziecie tutaj.
Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 3

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (44):
  • ~Tomek 2011-10-14
    07:20:20

    3 2

    CO TO KU**A MA BYĆ?! Wstyd by mi było coś takiego pod ziemią wybudować, co dopiero w tak reprezentacyjnym miejscu!
    To nie jest ładny budynek to GARGAMEL

  • ~Romario 2011-10-14
    07:28:45

    2 0

    Dokładnie, nie wiem jak można zaakceptować takie g*wno w takim miejscu. Apartamentowiec budowany po przeciwnej stronie Drobnera to będzie cud architektury przy tym klockowatym i gargamelowatym ścierw*e.

  • ~Mafiozo 2011-10-14
    07:31:45

    1 0

    A zobaczcie drugi rysunek - co to za architektura jest w tle? Jakiś warszawski Ursynów? Czyżby durne architekciki usiłowały już ten shit gdzieś upchnąć i nikt tego nie chciał? Gówni*ana stolyca nie chciała przy swojej koszmarnej architekturze, to teraz usiłują to samo padło wcisnąć na starym mieście we Wrocławiu.

  • ~ivn 2011-10-14
    07:54:24

    0 1

    do powyższych komentatorów - zryte macie berety. fajny projekt, może zrobi się ciekawiej w tym obskurnym i oszczanym miejscu jakim jest ta działka.

  • ~Me 2011-10-14
    08:13:26

    0 1

    To jest na prawdę przyzwoita architektura. Przez takie poglądy jak powyżej, podzielane przez większość inwestorów, mamy dziś kraj osr*ny pseudo dworkami w stylu muratora i pseudo historycznymi rekonstrukcjami vide nasze budownictwo plombowe. Popatrzcie lepiej jak się dziś buduje na świecie.

  • ~rv 2011-10-14
    09:04:35

    0 1

    bardzo dobry projekt... apartamenty po drugiej stronie a tu ten budynek w sąsiedztwie plaza i jakoś to zaczyna wyglądać

  • ~Matti 2011-10-14
    09:18:48

    0 1

    Projekt fajny, rażą tylko te dwie gigantyczne ściany bez okien. Budynek powinien dochodzić do sąsiednich, żeby stworzyć ciąg, a nie dzielić.

  • ~Er 2011-10-14
    09:37:08

    2 1

    A w czym on jest niby taki fajny? W Polsce dalej widze panuje moda na stawianie KLOCKOW - to ma być niby nowoczesna architektura?? Wrocław przed woją był pięknym miastem dlatego że miał PIĘKNE kamienice, nie KLOCKI, trojkaty, koła i rąby, tylko przyozdobione domy Z DACHEM.
    Raz za razem kolejny developer stawia taki sam klocek, różniący się tylko kolorem ścian i dostawieniem słupków czy wystających krawędzi i ludzie się zachwycają że to jest coś nowoczesnego. Dla mnie to KICZ, ściema, żal różniąca się od PRLowskich bloków jedynie rokiem wybudowania i materiałem ( zamiast plyt to bloczki silikatowe ).
    Projekt jest dla mnie powieleniem GARGAMELOSTWA. Na wyspie słodowej wszyscy będą się do niego odwracać plecami, żeby im nie psuł smaku piwa.

  • ~Murek 2011-10-14
    10:05:44

    1 0

    Dramat, beznadzieja i koszmar. Inaczej tego shitu nazwać nie można!

  • ~Wrockanin 2011-10-14
    10:07:47

    1 0

    Pasuje tam jak pięść do nosa.

  • ~wroclove 2011-10-14
    11:15:12

    1 0

    problem w tym, ze tam kazdy budynek chce wygladac na oryginalny i nie tworzy to wszystko calosci.... wszystko jest od siebie sztucznie odgrodzone, najlepiej to by to zrobili drutem kolczastym

  • ~havranek 2011-10-14
    11:32:58

    0 0

    O gustach się nie dyskutuje i co podoba się jednemu nie musi się podobać innemu. Ale jest jeszcze coś takiego kompozycja otoczenia. Ten sam budynek w jednym miejscu będzie idealnie pasował a w innym wyglądał jak przysłowiowy wół do karety. Nie mnie oceniać czy ten budynek jest ładny czy nie, ale potrafię ocenić, że architektura szkła i betonu nie pasuje do XIX-wiecznego osiedla Nadodrze.

  • ~Dan 2011-10-14
    11:58:56

    0 0

    Fajny budynek, ale KOMPLETNIE nie pasuje do tego miejsca :////

  • ~namorzyn 2011-10-14
    12:45:32

    1 0

    Czytając plany inwestycyjne z poprzednich lat , mam nadzieje że on nie powstanie, tak jak i mnóstwo innych - lepszych projektów.

  • ~Inny 2011-10-14
    12:57:50

    0 0

    Za to nie dawno pokazywany projekt hotelu przy Piotra Skargi wpisuje się w otoczenie idealnie, gabarytami charakterem itp. Większość plomb budowanych na Nadodrzu w latach 80-90 idealnie spełnia wasze oczekiwania co do nie wychodzenia poza 19-wieczny wzorzec kamienicy czynszowej. Stanowią te obiekty \"niewątpliwe\" dziedzictwo kulturowe i są naszym narodowym wkładem do wrocławskiej, ba nawet Światowej architektury. Tak już na szczęście jest, że sztuka żeby była sztuką musi być awangardą, bo inaczej mamy do czynienia z szarą, pospolitą, powszechnie akceptowalną nijaką rzeczywistość.

  • ~Gaba 2011-10-14
    14:02:06

    0 0

    Jak najbardziej popieram opinię, że projekt powinien wpasowywać sie w otoczenie. Ta nowoczesna (oraz, moim zdaniem - paskudna0 bryła absolutnie nie pasuje do reszty. W kwestii plomb na Nadodrzu - spora część z nich właśnie jest estetyczna i pasująca do klimatu Śródmieścia.

  • ~ODRA 2011-10-14
    16:19:05

    1 0

    Ohyda - potworek w stylu Solpol I - po wybudowaniu do wyburzenia...

  • ~Pablo 2011-10-14
    17:16:05

    1 0

    Klockowate brzydactwo o głupawej nazwie. Koniec.

  • ~mario 2011-10-14
    17:44:04

    1 0

    To coś nie może powstać!!!

  • ~bertsi 2011-10-14
    17:48:00

    0 0

    Czy w Polsce można budować biurowce bez parkingów?

  • ~.bm 2011-10-14
    19:52:00

    1 0

    Yeah, wyrzutnia rakiet w centrum miasta! Będzie zwalczać cele naziemne: C, 128 i tramwaje.

  • ~Me 2011-10-14
    21:30:40

    0 0

    O jakim otoczeniu piszecie: o tym styropianowym hotelu obok, o tym koszmarnym nowym bloku po drugiej stronie drobnera czy po pokracznym Bema "Lubię filarki" Plaza?

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-14
    21:39:59

    0 0

    SYF, SYF, I JESZCZE RAZ SYF? Kto wymyślił takie gówno? Podstawcie mi miskę, bo zaraz się zrzygam, patrząc na ten syf. A wy maruderzy, którym się to podoba - nie macie żadnego pojęcia o architekturze. Dla was jest to ,,fajny" budynek, ale tak naprawdę to jest klocek, gówniany, prawie taki sam jak robi się w kiblu. We Wrocławiu wyburza się piękne kamienice, i buduje syfiaste klocki. Dlaczego? Dlaczego codziennie przechadzając się ulicami Wrocławia muszę patrzeć i płakać, jak nasze miasto jest dewastowane? Niszczone, ,,upiększane" nowoczesną architekturą? Powiem coś jeszcze na końcu: jeżeli jeszcze jakikolwiek zabytek we Wrocławiu zostanie wyburzony, to zrobię wielką akcję protestacyjną, albo będę groził planistom miejskim, że skocze z dachu kamienic, które będą miały być wyburzone. Może wtedy ktoś się opamięta i zacznie dbać wyłącznie o piękno naszego miasta?

  • ~Me 2011-10-14
    21:42:36

    0 0

    A inna sprawa jest taka że budynek nie trzyma linii zabudowy, ślepe ściany szczytowe wyglądają średnio - projektant się nie popisał. Przykład z hotelem na Skargi IMO chybiony (choć o gustach się nie dyskutuje): budynek nudny, oklepane pomysły (przeszklona klatka, styropianowa imitacja detalu, wszechobecny piaskowiec na parterze. Owszem, budynek się nie wyróżnia, można powiedzieć że "pasuje" ale też nic nie wnosi, poza zapełnieniem dziury. Z Sololem I (i II) to trafione - to jest kupa, do tego niechlujnie wykonana, brudna itp.

    I na koniec: gdyby każda architektoniczna epoka "wpasowywałaby się w otoczenie", do dziś mieszkalibyśmy w lepiankach.

  • ~ 2011-10-15
    00:04:07

    1 0

    jak czytam te wasze malkontenckie teksty to "aż mi się chce wyjść z kina, i co robię? WYCHODZĘ"

  • ~w. 2011-10-15
    14:48:24

    0 0

    Ładny,tylko NIE W TYM MIEJSCU !!! Czyli BRZYDKI .....

  • ~mika 2011-10-15
    17:28:20

    0 0

    Według mnie to skandal, że miast pozwala na takie samowole architektoniczne. :(

  • ~embas 2011-10-15
    18:57:13

    1 0

    Co za potworek.

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-15
    21:11:26

    1 0

    Apeluję o zorganizowanie protestu przeciwko budowie tego syfiastego biurowca!

  • ~Paula 2011-10-16
    13:12:50

    0 0

    może i projekt budynku nie jest najgorszy, nawet mi się podoba, ale zdecydowanie nie pasuje i nie wpisuje się harmonię tego miejsca. Wygląda to strasznie!

  • ~Maciej 2011-10-16
    15:52:58

    0 1

    Ci co krytykują raczej nie kumają współczesnej odważnej architektury, a ich gust ogranicza się do historyzujących kaszalotów. Może Thespian też jest brzydki?

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-16
    21:34:28

    0 0

    Hej Maciej, nie wyjeżdżaj mi tu z Thespianem, dobrze wiesz o co chodzi a pieprzysz bzdury. Thespian jest OK i nikt raczej tego nie neguje, bo architekci wzięli pod uwagę kontekst historyczny, dopasowując apartamentowiec do okolicznej zabudowy. Thespian to tzw. budynek nieinwazyjny, natomiast to na Drobnera to syf, kiła i mogiła.
    PS Obiecuję, że nie zostawię tak tej sprawy, mozecie niedługo spodziewać się protestu

  • ~Maciej 2011-10-16
    23:13:31

    0 0

    No Patryk twoje protesty na pewno będą owocne i pełne poparcia :] Lepiej oprotestowac takie g***o jak hala dla kupcow z Zielinskiego.

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-17
    21:13:34

    1 0

    Wolę gówno z zielińskiego niż z drobnera. A tak poza tym Macieju, wielki znawco Wrocławia, zielińskiego jest gównem, bo dutkiewicz i spółka ubzdurali sobie, że na południe od nasypu będzie nowa dzielnica biznesu, w której będzie można budować same gówna w stylu ,,Drobnera shit". Dlatego pozwolili na budowę tylko małego gówna, ktore nie będzie babrało tych większych w Centrum Południowym.
    PS Co wy macie do zielińskiego, będzi takie samo targowisko jakich wiele, przynajmniej ludzie nie będą wywieszali szmat na drzewach jak to się robi na pułaskiego

  • ~Maciej 2011-10-18
    08:49:45

    0 1

    To co powstanie na Swobodnej to zbiorowisko baraków pod pseudo dachem. Taka architektura nie ma prawa powstawać w centrum miasta, szczególnie w rejonie rodzącego się powoli Wrocławskiego "city". Plan zagospodarowania pozwalał w tym miejscu na znacznie wyższą zabudowę. To, że porządną halę kupiecką zbudować się da udowadniają kupcy z okolic ul. Jedności Narodowej. Natomiast odnośnie Drobnera nie rozumiem nagonki na to, że nie pasuje do otoczenia. Po części właśnie na tym polega współczesna architektura - na kontrastach. Budynki podobne do tego powstają w wielu miastach Europy, nawet w zabytkowych strefach. Poza tym przy Drobnera powstaje budynek Verity, który będzie miał podobną, odważną fasadę.

  • ~ 2011-10-18
    09:06:21

    0 0

    Wrocławskie "city" - niektórych megalomania nie zna granic :-)

  • ~Inny 2011-10-18
    11:03:35

    0 1

    Popieram cię Macieju w całej rozciągłości. Większość tu wypowiadających się w tym wątku chyba nie odróżnia budownictwa od architektury. Zachowawczość jak dotychczas króluje i widać że ma sporą rzeszę wyznawców.

  • ~Maciej 2011-10-18
    18:56:46

    0 0

    Inny -> dzięki. Tomasz -> spoglądając na zlokalizowanie biznesu we Wrocławiu jak i również porównując do innych Polskich miast to okolice Powstańców Śląskich tak właśnie można nazwać. Jak powstanie CP, budynek Sołowowa, Izba Skarbowa, budynek Epi i ten obok, za PWST to będziemy mieli bardzo porządną tkankę biurowców w tej okolicy.

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-18
    21:32:29

    1 0

    Pieprzyć ten wasz postmodernizm, dzisiejsza architektura polega tylko na zrobieniu badziewnego projektu na komputerze, narysowaniu kilku linii i wklejeniu szklanej fasady. Do dupy z taką architekturą. Ja jestem Patryk z Wrocławia, miłośnik starego Wrocławia i pięknej architektury.
    PS TUMW chce odnawiać jakieś komunistyczne badziewia, syfiaste bloki, a gdzie oni są, gdy wyburzane są zabytkowe kamienice? ,,Starych kamienic mamy wiele, więc nic sie nie stanie, jeśli jakieś wyburzymy" - wypowiedź znanego działacza TUMW

  • ~Maciej 2011-10-19
    01:16:16

    0 1

    Nie wierzę w taką wypowiedź osoby z TUMW. Nie podoba Ci się współczesna architektura, więc co proponujesz w zamian? Mamy na siłę próbować odtwarzać architekturę sprzed stu lat? Może Twoją opcją są takie cuda jak ta historyzacja z Legnicy?: http://i41.tinypic.com/2mhh40i.jpg Co do architektury to nie wszystkie obiekty PRL-u są badziewne, a syfiaste bloki niestety są w naszym mieście i nic na to nie poradzimy. Możemy je jedynie w jakiś rozsądny sposób odnawiać.

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-19
    18:18:03

    1 0

    A dlaczego nie można korzystać z bogatego dorobku kulturowego naszych dziejów ( w tym także dorobku architektonicznego)? Pół Wrocławia to historyzm, gdyby go nie było, to tak naprawdę nie byłoby Wrocławia. Dlaczego więc krytykuje się całkowicie historyzm w imię nowoczesności? Wiesz, jakoś mnie nie podniecają szklane fasady typu Sky Tower czy helios. W starych kamienicach można podziwiać detale, rzeźby itp., można się zachwycać nawet ich klimatem. A bloki - kto niby na nie patrzy, kto patrzy na proste, szare elewacje? Kto za 50, 100 lat będzie podziwiał Heliosa czy Centrum Południowe?

    PS Stare, syfiaste bloki można podziwiać tylko pod kątem ich syfiastości. Pod tym względem królują syfy z Wita Stwosza, Szewskiej i Kuźniczej, gdzie podobno przyjeżdżają turyści, aby ,,podziwiać\" ich wspaniałe, betonowe, obskurne, syfiaste założenia

  • ~Maciej 2011-10-19
    19:43:35

    0 1

    To co zostało zrobione zaraz po wojnie to nie historyzacja a odbudowy. To znaczna różnica. Współczesne naśladowanie starych stylów w większości wieje strasznym kiczem. Dlaczego mielibyśmy kopiować przeszłość, skoro teraz możemy tworzyć nowe znaki czasu, współczesne dzieła architektoniczne. Kto będzie podziwiał za 50, 100 lat Heliosa czy CP? Kto to wie? może masy ludzi, być może nawet Solpol będzie podziwiany. Nie wiadomo jak takie budynki będą odbierane za kilkadziesiąt lat. W każdym razie Thespian i nowa Renoma kandydują na wybitne dzieła naszych czasów.

  • ~Patryk z Wrocławia 2011-10-19
    21:21:47

    1 0

    Trafiłeś w sedno - Renoma i Thespian to chyba jedyne budynki, które mi się podobają, bo jednocześnie są nowoczesne i nawiązują do starej zabudowy. Nasz spór tutaj jest bezsensowny, bo Ty jesteś zwolennikiem nowoczesności, a mnie urzekają stare budowle. Jednakże inwazji epoki szkła raczej nie da się zachamować. Chodzi mi tylko o to, aby architektura pasowała do otoczenia, a powyższy budynek w ogóle nie pasuje. Marzymi się, aby we Wroclawiu powstawały takie biurowce, jak budynek przy ul. Rzeźniczej 32/33 (piękny, secesyjny, niemalże cały przeszklony, ale za to z jakim detalem).

    PS Nie rozumiem tylko jednego - historyzujący budynek wybudowany w XXIw, nazywany przez ekspertów kiczem, za 100 lat moze być zabytkiem tak jak wiele kamienic w naszym mieście. Co z tego, że nie wniesie nic do architektury - na pewno jednak będzie lepszy estetycznie niż inwestycje Ganta

  • ~radeks 2011-11-08
    17:50:17

    0 0

    Zobaczcie sobie Business Park Marywilska na warszawskim Żeraniu - to jest przykład tego jak może wyglądać naprawdę nowoczesny biurowiec. To co pokazano tutaj wcale takie nie jest. We wspomnianym biurowcu są jeszcze dostępne miejsca (to ciekawe)

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuWrocław

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tuwroclaw.com i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kto powinien zostać nowym marszałkiem Dolnego Śląska?






Oddanych głosów: 1662