Wiadomości

Naziemne przejście dla pieszych na placu Strzegomskim oddane do użytku. Można już z niego korzystać

2014-11-07, Autor: Tomek Matejuk
W piątek około południa na placu Strzegomskim dobiegły końca odbiory techniczne nowego przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego wraz z sygnalizacją świetlną. - Ruch pieszy i rowerowy odbywa się już bez przeszkód - informują urzędnicy. Inwestycja pochłonęła ponad pół miliona złotych.

Reklama

O planach magistratu, który chce stworzyć dwa naziemne przejścia dla pieszych na ulicy Legnickiej, między placem Jana Pawła II a placem Strzegomskim, głośno zrobiło się w zeszłym roku.

 

Budowa pierwszego z nich - przy samym placu Strzegomskim - właśnie dobiegła końca.

 

- Około południa zakończyły się odbiory na nowo wybudowanym przejściu dla pieszych na placu Strzegomskim, ruch pieszy i rowerowy odbywa się już bez przeszkód - informuje Ewa Mazur z Zarządu Dróg i Utrzymania Miasta.

 

W ramach inwestycji powstała tez sygnalizacja świetlna, która zadba o bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów zmierzających do peronów tramwajowych na przystanku "plac Strzegomski".

 

Prace prowadziła tam firma Zaberd, który otrzyma za realizację zadania niespełna 554 tys. złotych.

 

>Zobacz zdjęcia z budowy przejścia dla pieszych na placu Strzegomskim

 

 

Jak tłumaczą urzędnicy, budowa naziemnego przejścia dla pieszych umożliwi komfortowe dojście do peronów tramwajowych przy placu Strzegomskim osobom niepełnosprawnym oraz rodzicom małych dzieci.

 

- Przejście podziemne na placu Strzegomskim było projektowane pod koniec lat 80. i ówczesne przepisy nie uwzględniały potrzeby budowania podjazdów na schodach prowadzących pasażerów na przystanki tramwajowe. Dosyć strome stopnie uniemożliwiają obecnie wykonanie takowych bez całkowitej przebudowy przejścia podziemnego skutkującego znacznym odsunięciem zlokalizowanych przystanków (obecnie wymagany przepisami stopień nachylenia schodów i spoczniki wymagałyby przesunięcia przystanków o około 100 m) co poskutkowałoby ich rozsunięciem daleko poza przejście podziemne, a w efekcie likwidację przystanków - wyjaśnia Ewa Mazur.

 

Jak już donosiliśmy, opóźni się natomiast budowa przejścia dla pieszych i przejazdu rowerowego przez ulicę Legnicką na wysokości skrzyżowania z ul. Młodych Techników, wraz z sygnalizacją świetlną. Pierwsze postępowanie unieważniono, a póki co nie ogłoszono kolejnego.

 

Przypomnijmy, że przejście dla pieszych i przejazd rowerowy wraz ze światłami przy placu Strzegomskim pierwotnie miały powstać jeszcze w 2013 roku.

 

Pod koniec listopada zeszłego roku okazało się jednak, że złożone oferty były za drogie, więc zadanie podzielono osobno na projekt i realizację, a prace budowlane przeniesiono na 2014 rok.

 

Co sądzicie o budowie dwóch naziemnych przejść dla pieszych przez ulicę Legnicką? Zapraszamy do dyskusji.

Oceń publikację: + 1 + 53 - 1 - 34

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~zed 2014-04-30
    23:13:58

    0 34

    Po co wydawać kasę jeśli są przejścia podziemne??? To tak jakby zakopać metro!!! pomysły super!

  • ~aloha 2014-04-30
    23:49:03

    0 41

    @zed - to jest taki nowy nurt w architekturze miasta, zrobia tam kolejne galerie sztuki.

  • ~rolop 2014-05-01
    23:51:20

    0 26

    A przecież dla niepełnosprawnych i starszych można zrobić schody i platformy ruchome w przejściach podziemnych, to normalny sposób w europejskich miastach. Stanowczo lepszy od tych zamontowanych przy moście Milenijnym i na przystanku zintegrowanym przy stadionie nieczynnych wind. To dopiero wyrzucone pieniądze.

  • ~xyz 2014-05-02
    15:03:24

    19 0

    Jeszcze jakby zabrać kierowcom dwa pasy, jeden dla autobusu a drugi dla rowerzystów to razem z tymi światłami zmniejszą się korki w mieście. Bo wkurzeni kierowcy przeprowadzą się do Łodzi...

  • ~wrorafa 2014-05-02
    22:56:38

    47 0

    Na całym świecie tak się robi. Poczytajcie o wyburzonych autostradach w Seulu - to chyba najlepszy, bo jaskrawy przykład. Badania jednoznacznie wskazują, że w miastach, gdzie piesi są najważniejszy są najszczęśliwsze.

  • ~przytomny 2014-07-08
    09:14:22

    0 21

    Tak tylko pytam: Ktoś robił analizę natężenia ruchu pieszych w tym rejonie? Bo obawiam się, że jest stosunkowo niewielki i nowe przejście nie sprai, że nagle zaroi się tam od spacerowiczów.

  • ~Sisu 2014-07-23
    14:23:51

    19 0

    I będą 4-ery nowe miejsca gdzie się da pieszym potrenować sprint - zielone wyświetli się przez 4-5 sekund i będzie można powiedzieć, że miasto znów ułatwiło życie mieszkańcom. Dodam tylko, że rozumiem iż na przystanek z wózkiem tam się wjechać nie da a co najwyżej można go wnieść po schodach. Czy jednak przejścia dla pieszych wymalowane ZA TAKIE PIENIĄDZE to jest racjonalny sposób rozwiązania tego problemu? Gdzie kończył edukację autor tego pomysłu? jednak winda i przejście między peronami nie byłaby rozsądniejszym rozwiązaniem - nawet gdyby miała kosztować więcej? Przecież pieniądze są (a przynajmniej na WKS i na foty Marilyn starczyło).

  • ~xXx 2014-07-23
    17:47:22

    1 0

    Światła. Wszędzie światła. Co 25 metrów kolejne sygnalizatory a wszędzie czerwona fala. A może osoba odpowiadająca za stawianie kolejnych sygnalizatorów dostaje jakąś prowizję za każdy jeden postawiony? Może jakiś pociotek na tym jak zwykle zarabia? Bo innego racjonalnego wytłumaczenia nie ma

  • ~moto 2014-07-30
    13:31:04

    0 9

    Chyba było na www.onet.pl

  • ~openmind 2014-07-30
    18:42:20

    24 0

    Naprawdę rozbawiły mnie te komentarze negujące zasadność wyznaczania przejść naziemnych. Przejścia podziemne to relikt PRL. Jak widać niektórzy mentalnie nie dorośli do współczesnego świata i nadal żyją w XX wieku. Nie obchodzą ich niepełnosprawni czy matki z wózkami. Sam korzystam z samochodu codziennie i wiem że to ruch w dobrym kierunku. Kierowcy traktują Legnicką jak autostradę a to jest ulica w centrum. Popieram w całości ten projekt.

  • ~Tom 2014-08-20
    15:11:15

    0 18

    Mądrzy Niemcy budowali we Wrocławiu przejścia podziemne i kładki, po to, aby ruch mógł odbywać się bezkloizyjnie. Dzięki temu jednocześnie auta mogą jechać, a piesi mogą iść, nikt nie musi stać na czerwonym i czekać na swoją kolej. Głupi Polacy muszą co 100m stawiać światła i przejścia dla pieszych, po to, żeby były większe korki i wszyscy musieli stać na czerwonym, czekając na swoją kolej. A na dodatek, raz na jakiś czas kogoś rozjedzie samochód na pasach, co w przejściu, ani na kładce raczej się nie zdarza. Podsumowując: pomysł idiotyczny, krok wstecz w rozwoju.

  • ~as 2014-08-20
    16:36:37

    0 1

    Za dwa miesiące Wrocław znowu awansuje w rankingu na najwolniejsze miasto w kraju, a może nawet w Europie. Następne przejście podziemne można zasypać przy Hanoi a potem jeszcze przydało by się przejście ze światłami przy skrzyżowaniu z Dobrą, żeby łatwiej można było dojść do warzywniaka. Ostatni raz płaciłem swoje podatki we Wrocławiu skoro są wydawane w taki sposób!

  • ~franek kimono 2014-08-20
    17:48:01

    19 0

    prawdopodobnie tak ustawią te światła, że chcąc przejść z jednej strony na drugą 10minut trzeba będzie poczekać :)))
    dziekuję, wolę podziemnym, gdzie tramwaje i kierowcy nie mają "zielonego"

  • ~ 2014-08-20
    21:26:07

    9 0

    Na pl. Grunwaldzkim zrobić przejścia !!!

  • ~Maczi 2014-08-21
    01:30:51

    8 0

    Tom -> A gdzie mądrzy Niemcy budowali we Wrocławiu przed wojną przejścia podziemne? Bo nie bardzo kojarzę. Chyba, że chodzi Ci o takie w okolicach bunkrów.

  • ~benek 2014-08-21
    11:06:31

    4 0

    @xXx--Światła. Wszędzie światła. Co 25 metrów kolejne sygnalizatory a wszędzie czerwona fala.
    -------------
    Kompletny brak rozeznania albo choroba samochodowa.
    Czerwona fala ograniczą prędkość jazdy do 50km/h.
    Światła stawia się tam gdzie kierowcy zbyt często wpadają na inne auta lub pieszych.


    A może osoba odpowiadająca za stawianie kolejnych sygnalizatorów dostaje jakąś prowizję za każdy jeden postawiony?
    ---------
    Tak.Rozliczą się ją z ilości wyapdkó na danym skrzyzowaniu.
    Łapówki za światła dają urzędnikom formy ubezpieczeniowe, bo to daje im oszczędności.

    Może jakiś pociotek na tym jak zwykle zarabia? Bo innego racjonalnego wytłumaczenia nie ma
    ---------
    Twój problem że nie umiesz racjonalnie myśleć.
    We Wrocławiu są firmy produkujące światła i sterowniki (na Biskupinie i na Zaolziańskiej/Ślężnej).
    Muszą dać pracę pracownikom bo jakoś wioski nie chcą inwestować w światła.
    Jestem przeciwnikiem świateł. Lepsze są progi zwalniające przed zebrami

  • ~benek 2014-08-21
    11:23:42

    7 0

    @zed: Po co wydawać kasę jeśli są przejścia podziemne??? To tak jakby zakopać metro!!! pomysły super!
    ---------
    Po co remontować drogi w mieście skoro są obwodnice?
    Po co tracić kasę na malowanie zebr skoro jak się zetrze to ludzie i tak przechodzą bez potykania?
    Po co asfaltować ulice skoro były wybrukowane, a granit jest twardszy od asfaltu?
    Po co robić pasy do prawo i lewoskrętu skoro można skręcać z pasa do jazdy na wprost?
    Po co robić światła jak droga główna krzyżuje się z podporządkowaną?
    Po co budować chodniki po obu stronach jezdni?
    Po co stawiać latarnie po obu stronach ulicy.
    Po co tyle koszy na śmieci jak jest tyle śmietników?
    Po co dwa torowiska jak można zrobić mijanki?
    Po co tory jak można puścić trolejbusy?
    Po co kolej jak są drogi?
    Po co autostrady jak są drogi rzymskie?
    Po co ruch pieszy jak wszędzie można dojechać autem?
    Po co multikina jak są drive-cinema?
    Po co zabytki jak ich zburzyć nie wolno?
    Po co kanały jak powstanie upadło?
    Dzieci znają odpowiedź , ano po to aby się głupio pytać.
    Gdyby zbudować chodniki podziemne i najlepiej ruchome, to nie byłoby wypadków i można by zrezygnować z metra. Można by je krzyżować na różnych poziomach.Jaka to oszczędność na parasolach i butach?

  • ~zadek 2014-08-22
    12:55:25

    0 5

    Kompletnie chory pomysl. Zamiast psucia tego co dobre to lepiej naprawic to co zepsute np: dziury na Mickiewicza. Tam nie ma jak przejsc ani przejechac. Obled komunikacyjny na Lesnicy itp. Rozumiem--> matki z dziecmi (teraz wiekszosc matek jedzie autami - dzieci jest jak na lekarstwo wiec argument idiotyczny - dla 5 potencjalnych matek wydawac 500 tys PLN a za to 100.000 kierowcow bedzie dodatkowo placic za paliwo. Niepelnosprawni - jesli tam mieszkaja albo potrzebuja dojsca (srodki PFRON+ UE ) i jest winda. I potem spokojnie mozna wykorzystac to co jest. Rozumiem ze rzekomo przejscia podziemne to relikt. Metro tez??? Ale nawet jesli to relikt to sa to juz wydane pieniadze. A nie mamy calego miasta wyremontowanego. Wiec marnowanie srodkow. Ale dalej wszyscy zaglosuja na Stadionowego Inwestora i ciagle bedzie tak samo. Wro ma 600.000 ludzi a korki jakby to byl Londyn.

  • ~zu 2014-08-22
    12:57:48

    0 3

    Super pomysl...xD:)....Kolejny kamyczek do tego bym wyprowadzil sie z Wroclawia. Wszystko byle utrudnic zycie. Tak powinien na plakacie wyborczym napisac aktualnie rzadzacy Prezydent Wro

  • ~1125 2014-09-02
    20:13:33

    1 0

    @benek - jeżeli dla ciebie argument, że we Wrocławiu są firmy produkujące sygnalizatory więc trzeba ich nastawiać jak najwięcej żeby miały kasę to jest przykład racjonalnego myślenia to chyba nie znasz definicji "racjonalnego myślenia". W mieście są też burdele, chodźmy wszyscy do burdeli żeby dziewczyny miały kasę!

  • ~noemi 2014-10-04
    08:45:09

    0 5

    popieram przejście nadziemne na pl. proponuje sprawdzić ile osób wsiada tam do tramwaju Strzegomskim ale na Młodych Techników to przesada. Proponuję sprawdzić ile osób wsiada tam do tramwaju

  • ~ 2014-10-09
    00:34:05

    0 7

    I znowu jakiś kretyński pomysł realizowany za nasze pieniądze.Mieszkam przy takiej kładce i wiem że zimą przejsć po niej to wielki wyczyn tak to śliskie i zaśnieżone.

  • ~Prezydent 2014-10-15
    22:26:27

    0 3

    Jak się komuś nie podoba to won do Łodzi !

  • ~A 2014-10-30
    12:05:58

    0 12

    No to mamy następne miejsce zakorkowane
    Dzięki Ci DUDI!!!

  • ~Maciej 2014-10-30
    22:15:06

    7 0

    W końcu ul. Legnicka zaczyna się cywilizować.

  • ~aloha 2014-10-31
    00:05:58

    5 0

    ciekawe jak długo trzeba będzie czekać na artykuły typu: pieszy potrącony na pasach "bo spieszył się na tramwaj"

  • ~Ron 2014-10-31
    10:24:14

    5 0

    Obywatelska inicjatywa : likwidujemy przejścia podziemne zakładamy w nich kwiaciarnie a piesi na światłach przez pasy !!!

  • ~LCS[PL] 2014-11-09
    08:36:18

    0 0

    owa inwestycja nie koliduje z ruchem samochodów, długo czek się tam na zielone światło, więc przejście nie przeszkadza.

  • ~m. 2014-11-09
    13:46:53

    0 2

    W zachodnio-północnej części skrzyżowania Legnickej z Małopanewską zielone światło dla pieszych świeci się całe 6 sekund. A czekać na nie trzeba ponad 60sekund! Rozumiem, że to efekt pro-pieszej polityki miasta Wrocławia?
    Czy na nowych przejściach na pl. Strzegomskim jest tak samo? Ile zajmuje przejście przez wszystkie sygnalizatory wraz z czekaniem?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuWrocław

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tuwroclaw.com i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kogo poprzesz w wyborach prezydenta Wrocławia?







Oddanych głosów: 8796