Wiadomości

Adamski: Tramwaj Plus od lipca. W 2012 będzie 2 razy szybszy od innych linii

2011-03-11, Autor: Bartłomiej Knapik
Od stadionu Olimpijskiego do Wierzbowej, przez rondo Reagana i pl. Dominikański. Taką trasę będzie miała pierwsza, wakacyjna linia Tramwaju Plus. Wojciech Adamski, wiceprezydent Wrocławia odpowiedzialny za komunikację i walkę z korkami zapowiada, że nowe linie tramwajowe plusa pod koniec przyszłego roku będą prawie dwa razy szybsze niż dzisiejsze pojazdy szynowe.

Reklama

- W chwili mamy tylko dwa wozy, ale już w czerwcu będzie ich dziesięć, co pozwoli nam uruchomić pierwszą linię Tramwaju Plus - mówił podczas oficjalnej prezentacji skody 19T w barwach Tramwaju Plus Wojciech Adamski , wiceprezydent Wrocławia odpowiedzialny za komunikację i walkę z korkami.

Sprawdziły się nasze informacje, że  pierwsza linia Tramwaju Plus zostanie uruchomiona przed wakacjami z Wierzbowej do stadionu Olimpijskiego:
- W tej chwili nie da się jej uruchomić na całej trasie, ale kiedy tylko skończy się remont torów na Legnickiej oraz przebudowa skrzyżowania Milenijna/Lotnicza/Na Ostatnim Groszu/Legnicka, gdzie powstanie skręt w stronę Kozanowa, linia zostanie przedłużona do Pilczyc – mówi Arkadiusz Worońko, kierownik działu zarządzania transportem publicznym wydziału transportu wrocławskiego magistratu.

Skody Tramwaju Plus od 17 wozów, które jeżdżą po Wrocławiu różnią się nie tylko tym, że mają drzwi po obu stronach i kabiny motorniczych na obu końcach. Mają także inny rozkład siedzeń, tapicerkę, miejsca na rowery i monitoring. No i klimatyzację.
Model 19T ma inaczej rozstawione siedzenia w przednim i tylnym członie: nie będzie już siedzenia bokiem do kierunku jazdy, jak to się zdarza w metrach.
Jedyne miejsce, w którym w nowych skodach usiądziemy bokiem do kierunku jazdy jest sam środek pojazdu. Siedzenia są tam jednak tylko po jednej stronie, bo po drugiej jest miejsce na rowery. 
Nowe Skody mają także poprawiony monitoring: 13 kamer: 4 na zewnątrz, dwie do przodu i do tyłu tuż nad motorniczym a reszta w środku.

Łączna wartość kontraktu to ponad 250 mln zł. Za te pieniądze dostaniemy 31 pojazdów Skoda 19T. 

Najciekawsze jest jednak to, że zdaniem Wojciecha Adamskiego obie linie Tramwaju Plus w drugiej połowie przyszłego roku będą znacznie szybsze niż dzisiejsze tramwaje. Przypomnijmy, że w tej chwili nasze pojazdy szynowe są średnio o jedną czwartą wolniejsze od pozostałych dużych miast w Polsce. Średnia prędkość tramwajów we Wrocławiu to 13,2 km/h, nie zmieniła się ani o trochę od ubiegłego roku. Kraków (18,94), Gdańsk (18.08), Poznań (nie licząc tzw. Pestki 17,7) a nawet Warszawa (17,41) są pod tym względem znacznie lepsze od nas (sprawdź tabelkę na ilustracji po lewej stronie).

Adamski już raz obiecywał nam, że w listopadzie średnia prędkość tramwajów to będzie już 15-16 km/h, ale z tych obietnic nic nie wyszło.
Dziś przebił sam siebie:
- Dzięki inteligentnym światłom pod koniec przyszłego roku prędkość handlowa obu linii Tramwaju Plus powinna osiągnąć 20 a nawet 25 kilometrów na godzinę – mówi Wojciech Adamski.

Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (42):
  • ~ 2011-03-11
    14:13:13

    0 0

    Przecież w czerwcu nie będzie its, więc będzie tak wolno jak dziś

  • ~ 2011-03-11
    14:15:08

    0 0

    "
    Dziś przebił sam siebie:
    - Dzięki inteligentnym światłom pod koniec przyszłego roku prędkość handlowa obu linii Tramwaju Plus powinna osiągnąć 20 a nawet 25 kilometrów na godzinę – mówi Wojciech Adamski.
    "

    może miał na myśli prędkość maksymalną :)

  • ~ 2011-03-11
    14:18:51

    0 0

    a dlaczego my kupiliśmy tramwaje które nie zawsze pasują do naszych torowisk?? Nie rozsądniej byłoby na odwrót?

  • ~ 2011-03-11
    14:26:11

    0 0

    "- W chwili mamy tylko dwa wozy, ale już w czerwcu będzie ich dziesięć, co pozwoli nam uruchomić pierwszą linię Tramwaju Plu
    "Przypomnijmy, że w tej chwili nasze pojazdy szybowe są średnio o jedną czwartą wolniejsze od pozostałych dużych miast w Polsce. "

    pojazdy szybowe :) to jakiś nowy sposób na korki ? :)

    a poza tym jak w czerwcu ma ruszyć T+ jak ma być (czy też jest) remont pętli przy stadionie Olimpijskim, do tego na rondzie Reagana ciekawe czy z czasem się wyrobią ;) wizja pana Adamskiego jest piękna, ale rzeczywistość to już inna sprawa ;) taką prędkość handlową to on może osiągnąć rozpędzając się od JPII w stronę Dolmedu lub odwrotnie na pieszo ;)

  • ~ 2011-03-11
    14:28:40

    0 0

    @why że niby kupić torowiska, które pasują do naszych tramwai??

  • ~ 2011-03-11
    14:30:58

    0 0

    przed chwilą było, że od czerwca :) teraz od lipca hehe :) a za tydzień będzie, że ruszy w 2012 roku ;P

  • ~ 2011-03-11
    14:40:34

    0 0

    a co z rdzewiejącymi torami na Bardzkiej i okolicy? Tambylcy nie zasłużyli na tramwaj? Czy ktoś ma CAŁOŚCIOWĄ koncepcję transportu miejskiego we Wrocławiu?

  • ~ 2011-03-11
    14:44:28

    0 0

    Jeżeli będzie się zatrzymywał na co drugim przystanku-to może marzenia pana Adamskiego się spełnią.Jednak każdy widzi jakie jest podejście UM do KZ.

  • ~ 2011-03-11
    14:45:49

    0 0

    biorąc pod uwagę, że obecnie tramwaje są 2x wolniejsze niż powinny, Wrocław odniesie wielki sukces uruchamiając kilka linii jeżdżących tak, jak powinny wszystkie.

  • ~ 2011-03-11
    15:01:23

    0 0

    Czy ktoś nagrał ta komedię??/Przecież cały ITS będzie wdrożony dopiero w 2013 roku zreszta jak Adamski mówi to ...mówi a będzie jak zwykle-juz nie raz przyspieszał tramwaje, budował wał i inne takie

  • ~ 2011-03-11
    15:12:46

    0 0

    fgf masz rację CAŁY ITS ale najpierw wdrożą go na trasie T+

  • ~ 2011-03-11
    15:47:40

    0 0

    PS: Pan Adamski chyba nie walczy z drzewami ("odpowiedzialny za komunikację i walkę z korami zapowiada") ? Ciekawe dlaczego ten ITS wprowadzają dopiero teraz....dlaczego nie można było tego zrobić 5 lat temu ? Tak czy siak: jak wprowadzą to zobaczymy co z tego wyszło. Nie ma co teraz o tym pisać...

  • ~ 2011-03-11
    15:53:16

    0 0

    Panowie dziennikarze może podejmiecie wyzwanie i zrobicie małe zestawienie "dotrzymanych" obietnic (jak np. obiecane przyspieszenie kursowania tramwajów)?

  • ~ 2011-03-11
    16:50:47

    0 0

    bez sensu! po co komu n-ty tramwaj na dominikańskim, który i tak dalej nie jedzie. podłączcie nowe torowisko na świeradowskiej!

  • ~ 2011-03-11
    18:08:27

    0 0

    xwro: Jak oni ten system wprowadzą to będzie wielka jedna wywrotka i znając naszych specjalistów to i to im nie wyjdzie. Chyba, że nie zostaną dopuszczeni manipulacji tym systemem to może coś z tego będzie.

  • ~ 2011-03-11
    18:12:58

    0 0

    Słysze 1 nazwisko i umieram ze śmiechu - Adamski... jak Bednarski ma zawsze środek złoty;-)))))

  • ~ 2011-03-11
    20:27:11

    0 0

    Zgadzam się z przedmówcami - na co czeka gotowe torowisko przy ul. Świeradowskiej i Bardzkiej? Właśnie te składy (i żadne inne) mogą wyjechać na wspomnianą trasę. Swoją drogą czy ktoś może mi przypomnieć jakie było UZASADNIENIE aby Tramwaj+ był dwukierunkowy? We wszystkich planowanych miejscach jego kursowania jest przecież miejsce na tradycyjną pętlę.

  • ~ 2011-03-11
    20:44:29

    0 0

    Czy w 2.40 min. mnie dochodzi do wykroczenia drogowego ? :))) heh - przypomina m się jazda rowerem po rynku :) Ale przyznaje się, pisze tak z zazdrości, tzn. że nie prowadzę tego trama :) (nie, że nie jestem prezydentem)

  • ~ 2011-03-11
    20:46:42

    0 0

    Pierwszy sekretarz przecina wstęgę i pozdrawia lud pracujący miast i wsi. Film trzeba do straży miejskiej forwardnąć - na pewno podejmą interwencję.

  • ~ 2011-03-11
    20:47:50

    0 0

    A gotowe nowe torowisko jeszcze poczeka, gdyż czeka nas remont starych torowisk do nowego torowiska :) ot taka wrocławska specjalność - remonty po kawałku, co skutkuje ciągłymi zamknięciami całych relacji. Wynalazki typu ruch dwukierunkowy na jednym torze, gdy na drugim trwa remont są u nas nieznane...

  • ~ 2011-03-11
    21:28:51

    0 0

    Będą dwa razy szybsze? Chyba we śnie p. Adamskiego, jak będą górą przelatywać ponad innymi liniami. Czyli sen strażaka.

  • ~ 2011-03-12
    07:38:57

    0 0

    Pozwole zacytowac- "'Adamski... jak Bednarski ma zawsze środek złoty;-))))) '" lepiej tego ująć nie można po prostu idealnie!!!! Znowu nagada głupot i zaszyje sie na kilka miesięcy, międzyczasie w prasie pojawi sie kilka pochwalnych artykułów, zadyma minie i znów st. brygadier będzie mógł urządzić konferencje i nabajerować ciemny naród czego to on wkrótce nie zrobi!!!i tak w kółko, cyklicznie co jakiś czas.....żenada że takich ludzi sie trzyma, opłaca i pozwala im sterowac całym miastem według widzimisię a nie porad doradców i fachowców których jednak troche mamy ale zamiast zasięgac ich opini jak coś zobić, to wykonuje się telefon, niczym sekretarz kC, wydaje polecenie a potem jak sie cos spierd... to dopiero po fachowców.....ech zdalne sterowanie w tym mieście przerosło wszelkie możliwe oczekiwania-dlatego tyle knotów,bubli

  • ~ 2011-03-12
    09:25:01

    0 0

    Haha. teplus tak szybki jak poznańska PESTKA. Dobre. Prędkość handlowa pestki to 26 km/h, we Wrocławiu będzie 25 km/h. Na Podwalu. I Piłsudskiego. Ma pan viceprezydent tupet.

  • ~ 2011-03-12
    12:23:54

    0 0

    słuchajcie pracuje w zajezdni na Kwiskiej już 12 lat panowie dudtkiewicz i świta byli tak pijani że stwarzali poważne zagrożenie

  • ~ 2011-03-12
    12:29:02

    0 0

    A te dwa razy wolniejsze to będą wyprzedzane jak???

  • ~ 2011-03-12
    12:30:37

    0 0

    zresztą po tym filmie widać POlska - Czechy polewke mieliśmy w pracy z tych debili tylko. plusem jechałem na zajezdnie wczesniej niż prezydent co do prowadzenia to jest w 100% ok buja się dobrze ciekawe jak się sprawdzi powiedzmy po 2-4mieśiącach

  • ~ 2011-03-12
    12:34:27

    0 0

    DO Fakir a co na rynek nie można rowerem wjechać?

  • ~ 2011-03-12
    15:22:34

    0 0

    No nie można. O czym temu panu się z pewnej okazji zapomniało...

  • ~ 2011-03-12
    15:26:39

    0 0

    @~Gość (2011-03-12 12:23:54) - ciekawe co piszesz, ponieważ Skody są na zajezdni IV Borek, więc Dutkiewicza na zajezdni V "Protram" nie było... Redaktorów proszę o interwencję, bo to czysty FUD i pomówienie... @R2r - te wolniejsze otrzymają odpowiedni priorytet, aby nie blokować "plusów". Czyli wszystkie linie na Legnickiej, Powstańców Śląskich i kilku innych ulicach będą mieć priorytet - wszystko w ramach projektu Tramwaju Plus i ITS. @życzliwy - jeżeli ITS będzie działać dobrze, to jest to do osiągnięcia. Już kiedyś tłumaczyłem, że jeżeli priorytety będą działać dobrze, to kwestia to sam/oddzielne torowisko jest drugorzędna (może pomóc, ale więcej może dać ITS).

  • ~ 2011-03-12
    19:14:28

    0 0

    Zważywszy na to jak położono dobre pomysły takie jak karta miejska, bilet aglomeracyjny czy integrację z koleją to nie wróżę ITSowi powodzenia.

  • ~ 2011-03-12
    19:52:10

    0 0

    @tomek ITS dział dobrze... w teorii. W praktyce jeśli co 300 metrów jest przejście dla pieszych, skrzyżowanie, jest 500 m niewydzielonego torowiska to musi być 5 - 10 minut zapasu na całej trasie, bo zawsze jakieś auto zostanie, pieszy się będzie ociągał, nie zdąży się na zielonym przejechać. Zapasu, któego nie potrzeba poznańskiej pestce.

  • ~ 2011-03-12
    21:02:02

    0 0

    ITS będzie działał dobrze dopóki Elwira nie zacznie przy nim majstrować bo cele są jasne - jak najwięcej samochodów kosztem wszystkiego innego i nie zanosi się aby to się miało zmienić.

  • ~ 2011-03-12
    21:36:44

    0 0

    @Tomasz Szymczyszyn - zgodziłbym się z Tobą, gdyby nie jeden fakt... Otóż, w trakcie przetargu jeden z "kandydatów" wysłał zapytanie, nie pamiętam dokładnie (słowo w słowo) treści, ale brzmiała ona mniej-więcej tak: "Zaprogramowanie priorytetu bezwzględnego dla tramwaju może spowodować znaczne utrudnienia drogowe, w tym komunikacji autobusowej. Czy pomimo tego zamawiający chce pozostawić priorytet bezwzględny? Proponujemy możliwość wyłączenia priorytetu lub zaprogramowanie braku priorytetu przy stwierdzeniu korka ulicznego". Wiesz jaka była odpowiedź ZDiUMu? "Zamawiający jest świadomy możliwości powstania utrudnień dla ruchu drogowego. Mimo to zapisy pozostają nadal aktualne, nie zezwalamy na opcjonalność priorytetu". Zapamiętałem to (tzn. tak nie słowo w słowo, ale ogólny sens), bo bardzo się zdziwiłem stanowczością odpowiedzi. Ja jestem dobrej myśli. :)

  • ~ 2011-03-12
    22:22:40

    0 0

    Jak się zlikwiduje kilka linii,a resztę tak się zredukuje,że po Legnickiej tylko plus będzie śmigał

  • ~ 2011-03-12
    22:47:09

    0 0

    Jeszcze raz przeczytam o "miejsce na rowery" w T+, to padnę. Ale nie ma to jak zasada "Kłamstwo powtórzone 1000 razy staje się prawdą

  • ~ 2011-03-12
    23:04:20

    0 0

    Bajki opowiadane przez tego nieudacznika, wujka dzieci prezia są powszechnie znane! Nic we Wrocławiu nie działa dobrze od kiedy za to odpowiada Adamski!!!

  • ~ 2011-03-13
    11:10:24

    0 0

    Jaka jest obecnie średnia prędkość z Eureki na Olimpijski? Czy ktoś może policzyć według rozkładu z ubiegłego roku?

  • ~ 2011-03-13
    12:14:34

    0 0

    Między Dominikańskim a Grunwaldzkim jest około 1,6 kilometra. Tramwaj 12 powinien pokonać ten odcinek w 7 minut co daje prędkość srednia 13km/h - oszalamiające!

  • ~ 2011-03-14
    09:02:10

    0 0

    Zmierzyłem całość: 4,2 km, 17 minut rozkładowe teraz.

  • ~ 2011-03-14
    10:26:16

    0 0

    razem z wymianą pasażerów to raczej dobry wynik

  • ~ 2011-03-24
    11:38:43

    0 0

    Adamski przemówił? Coz za" troska" z jego malutkiej główki tryska w strone mieszkańców

  • ~ 2011-03-24
    13:37:11

    0 0

    a czy ITS będzie miał stałe zasilanie prądem?

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuWrocław

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tuwroclaw.com i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kogo poprzesz w wyborach prezydenta Wrocławia?







Oddanych głosów: 8769