Wiadomości

Jest przetarg na budowę wału na Kozanowie! Ma być gotowy za dwa lata

2011-09-28, Autor: Bartłomiej Knapik
Wreszcie. Po latach sporów i dwóch powodziach Kozanów doczeka się wału chroniącego go od strony rzeki Ślęzy. Wrocławskie Inwestycje właśnie ogłaszają przetarg na jego budowę.

Reklama

Wał u podstawy ma mieć 30 metrów szerokości, w koronie 4 metry, ponad kilometr długości i wysokość 3 metrów. Budowa ma kosztować prawie 25 mln zł. Miasto Wrocław da na inwestycję 5 mln zł w formie dotacji. 10 mln zł wyłoży podległy marszałkowi Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska, kolejne 10 mln będzie pochodzić z rządowego „Programu dla Odry”. 

Wykonawca, który przy okazji budowy będzie musiał m.in. przebudować kolektor ściekowy czy zbudować infrastrukturę towarzyszącą, taką jak droga serwisowa, przejazdy na skrzyżowaniach z drogami lokalnymi, ciąg pieszo – rowerowy na koronie wału oraz połączenia z istniejącymi, lokalnymi ciągami pieszo - rowerowymi w celu ich kontynuacji.

Budowa wału realizowana będzie na odcinku od ul. Pilczyckiej do siedziby Policji przy ul. Połbina. Wykonawca będzie miał na nią 20 miesięcy od chwili podpisania umowy, czyli od przełomu stycznia i grudnia. Teoretycznie więc wał gotów będzie po wakacjach za dwa lata.
- Być może uda się tak stworzyć harmonogram, żeby stał wcześniej, ale na tym etapie nie możemy tego obiecać – mówi Marek Szempliński z Wrocławskich Inwetsycji.



Wał na Kozanowie, od strony Ślęzy mógłby obronić to osiedle przed majową powodzią z 2010 roku. Gdyby stał.
Ale 13 lat od powodzi tysiąclecia wciąż nie stoi. Dlaczego? Pierwszy powód to spór z działkowcami, drugi z jednym z właścicieli ziemi.

Działkowcy od lat procesują się z urzędnikami. Domagają się, żeby wał chronił także ich ogródki, a nie tylko osiedle. Urzędnicy powtarzają, że w takim przypadku kosztowałby nie prawie 20, ale prawie 60 milionów złotych. Drugi spór toczy się z właścicielem części gruntu, na których wał miałby stanąć. Też o pieniądze. Dopiero przed rokiem pojawiła się specustawa, z której miasto skorzystało.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (39):
  • ~ 2011-09-28
    09:51:46

    0 0

    i co szymczyszyn? jednak blokowano budowę wału a nie tak jak twierdziłeś nie raz w swoich wywodach, że to nie prawda, że UM kłamie.

  • ~ 2011-09-28
    09:53:07

    0 0

    Oczywiście, że nie było kasy na ten wał - miasto daje 5 baniek - to mniej niż na mistrzostwa w siatkówce i dlatego przeprowadzano głupie spory z działkowcami by przeciągnąć sprawę.
    Pytanie... kto się będzie lansował tym wałem najbardziej?

  • ~ 2011-09-28
    09:56:39

    0 0

    "Działkowcy od lat procesują się z urzędnikami. Domagają się, żeby wał chronił także ich ogródki, a nie tylko osiedle. Urzędnicy powtarzają, że w takim przypadku kosztowałby nie prawie 20, ale prawie 60 milionów złotych. Drugi spór toczy się z właścicielem części gruntu, na których wał miałby stanąć. Też o pieniądze. Dopiero przed rokiem pojawiła się specustawa, z której miasto skorzystało"
    a Ty dalej swoje....

  • ~set 2011-09-28
    10:26:59

    0 0

    Wszystko było już gotowe, projekty, pozwolenia środowiskowe, oprócz porozumienia z działkami. Działki zalało, wiec działkowców potraktowano specustawą. To paranoja i nieudolność magistratu w czystej postaci. Ziemię z wykopów przy stadionie i z AOW wywieziono na Pracze, zamiast na Kozanów. Teraz będzie wożona z Praczy, zarobią wywrotki a przy okazji zniszczą trochę nowe ronda przy stadionie i syf na Pilczyckiej. Czy to norma we Wrocławiu?

  • ~ 2011-09-28
    10:38:30

    0 0

    nieudolność magistratu, że nie chcieli się zgodzić na ich warunki? Zresztą z nimi już dawno się dogadali, to tamten (...) co nie chciał swojej ziemi sprzedać jest najwięcej winny.

  • ~wroclawianin 2011-09-28
    10:41:45

    0 0

    nie ma wału - jest źle, będzie wał, też jest źle, o co Wam ludzie w ogóle chodzi? Może najwyższy czas stanąć w kolejce do psychiatry.

  • ~ 2011-09-28
    11:58:01

    0 0

    Gdzie ktoś napisał, że ŹLE będzie jak wał powstanie?

  • ~ 2011-09-28
    12:19:05

    0 0

    narzekanie, że tak długo pomimo, że wiadomo dlaczego inwestycja była blokowana i pisanie bzdur, że to nie prawda, że redaktor oraz UM kłamie i pisanie własnych, urojonych tłumaczeń pod artykułem o przetargu na budowę jest jednoznaczne

  • ~doe 2011-09-28
    12:26:23

    0 0

    Dlaczego tak późno inwestycja będzie zakończona.Na oko, koniec budowy powinien być w kwietniu 2013, a więc drżelibyśmy tylko przyszły rok.

  • ~ 2011-09-28
    12:34:04

    0 0

    "Wał u podstawy ma mieć 30 metrów szerokości, w koronie 4 metry, ponad kilometr długości i wysokość 3 metrów" "Wał u podstawy ma mieć 30 metrów szerokości, w koronie 4 metry, ponad kilometr długości i wysokość 3 metrów" do tego przetarg teraz będzie rozpisany wię budowa zacznie się w przyszłym roku. Więc ekspercie wytłumacz mi jakim cudem obliczyłeś kwiecie 2013?

  • ~ 2011-09-28
    12:36:43

    0 0

    oczywiście drugi cytat miał tak brzmieć "Wykonawca, który przy okazji budowy będzie musiał m.in. przebudować kolektor ściekowy czy zbudować infrastrukturę towarzyszącą, taką jak droga serwisowa, przejazdy na skrzyżowaniach z drogami lokalnymi, ciąg pieszo – rowerowy na koronie wału oraz połączenia z istniejącymi, lokalnymi ciągami pieszo - rowerowymi w celu ich kontynuacji."

  • ~wroclawianin 2011-09-28
    12:52:38

    0 0

    oczywiście Tomaszu, że jest źle: bo przecież UM daje więcej pieniędzy na siatkówkę, za wolno go będą budować, pewnie jakiś budowlaniec podwędzi trochę materiałów budowlanych i już będziesz miał na co narzekać.

    Buspas na Psie Pole będzie, to teraz się odzywają, że to bez sensu, bo tam już się nie korkuje.. schizofrenia normalnie.

    Z jakiej w ogóle paki działkowcom należałby się ten 3x droższy wał, żeby mogli w spokoju hodować marchewkę i rzodkiewki na własny użytek? Chyba, że brakującą kasę wyłożyliby z własnej kieszeni, ale chyba na to emerytur by nie starczyło..

  • ~ 2011-09-28
    13:59:36

    0 0

    Samo miasto nigdy by nie wybudowało tego wału bo dla Dutkiewicza ważniejsza jest siatkówka i tyle. A spór z działkowcami to była doskonała wymówka by wału nie budować i gdyby nie kasa od Jurkowlańca to dalej byśmy się z działkowcami kłócili i mówili, że się nie da.

  • ~ 2011-09-28
    14:24:09

    0 0

    Tomku Tomku, skąd niby taki wniosek "co by się stało gdyby"? Jesteś wróżką? To na pewno wygrałeś już w totka 50mln i możesz dorzucić się do wału dla działkowiczów!
    Wiele już widziałem komentarzy przy takich wiadomościach od ludzi takich jak Ty - najeżdżających na każdą imprezę sportową, czy kulturalną, do które miasto dokłada. Wytłumaczenie: "bo mogli dorzucić do wału", "bo mogli wyremontować chodnik", bla bla bla. Zejdź na ziemię, każda taka impreza niesie za sobą korzyści, o których zapewne nie pomyślałeś.

    1. Reklama miasta w Polsce i w Europie/na świecie. Bez takich imprez Wrocław stanie się miastem nieatrakcyjnym dla potencjalnych turystów, mieszkańców. Stanie się miastem emerytów, w którym można sobie spokojnie dożyć swoich dni.
    2. Dodatkowy zysk dla właścicieli sklepów, lokali gastronomicznych, hotelików i innych (bo często ludzie korzystają również z innych atrakcji w mieście).
    3. Atrakcja dla mieszkańców miasta. Bo nie wszyscy lubią tylko siedzieć i zrzędzić w Internecie na decyzje Dutkiewicza i UM.

    Pragnę też przypomnieć, że organizacja takich imprez (np. sportowych) to też impuls dla rozwoju infrastruktury..

    A wracając do tematu - dobrze że Wał będzie zbudowany, a dokładanie 35mln tylko po to, żeby uratować ogródki działkowe to wg mnie nieporozumienie. Przecież nikt tam dobytku swojego życia nie trzyma!.. Co najwyżej grabki i szpadle..

  • ~ 2011-09-28
    14:30:42

    0 0

    I uprzedzam ataki - nie uważam, że miasto w tym momencie powinno się "przerzucić" na imprezy zamiast na remonty. Myślę, że w tym momencie proporcje nakładów na inwestycje i imprezy kulturalne są dość dobrze dobrane. Co się dzieje w mieście widać gołym okiem. A winę za zalanie Kozanowa w ub. roku można równie dobrze zrzucić na developerów (kto to buduje domy na terenie zalewowym?) lub też rząd (kiedy to już powinny być gotowe inwestycje zaplanowane po "powodzi tysiąclecia"?)..

  • ~ 2011-09-28
    14:34:53

    0 0

    Te imprezy nie prznoszą niczego poza kosztami gadka o reklamie i promocji to bujda. Nikt tego nigdy nie zweryfikował.

  • ~ 2011-09-28
    15:07:37

    0 0

    dobrze, że TY zweryfikowałeś... jakie ty masz ubogie życie

  • ~MamNickMamArgument 2011-09-28
    15:11:23

    0 0

    Według Tomasz najlepsza reklama regionu i miasta to wkład w KM i tramwaj na Psiaka. Dzięki temu usłyszy o nas świat i turyści oraz inwestorzy będą się pchać drzwiami i oknami. Kto by pomyślał, że jakieś Euro, ESK czy MŚ w siatkówce mogą odbić się echem po Europie tudzież świecie i pokazać ludziom: TU jest Wrocław, tutaj się to odbywa, zapraszamy do nas. Nie to co KM, aż dziw mnie bierze, że do Krakowa żaden szejk nie zawitał z jakąś ofertą, przecież tam jest doskonała KM.

  • ~ 2011-09-28
    15:23:50

    0 0

    Normalny człowiek jak nie ma kasy to nie chleje, człowiekowi choremu brak kasy w chlaniu i imprezowaniu nie przeszkadza. Ludzie takich ludzi nazywają degeneratami i jest to określenie negatywne. Ale jak Dutkiewicz ZAMIAST zająć się kanalizacją, śmieciami, przedszkolami i zbiorkomem przepuszcza kasę na imprezy czyli zachowuje się jak degenerat to jest to promocja, rozwój i reklama a głupole to kupują.

  • ~MamNickMamArgument 2011-09-28
    15:35:48

    0 0

    Jakby nie ściągał inwestorów i nie robił imprez promocyjnych dla miasta to by nie było komu śmieci wywozić(zresztą skąd taki argument??) ani komu dzieci do przedszkola zawozić bo ludzie by pracy nie mieli i wyemigrowali by stąd. Wszystko w swoim czasie i po równo. Skończ ze swoim śmiesznymi teoriami bo nie są one poparte żadnym argumentem. Starasz z siebie robić eksperta od ekonomii, infrastruktury i inżynierii ruchu a co najwyżej znasz się na rozkładach jazdy i obrażasz ludzi, którzy mają pojęcie o ekonomi i o tym co cieszy inwestorów i co robić by inwestowali, bo bez nich to dopiero byś miał na co narzekać chociaż nie wiem czy miałbyś gdzie to robić, bo jak nie ma pracy to nie ma pieniędzy na opłacenie internetu, a jak jest praca to są podatki a ajk więcej jest podatków to większy budżet i o to w tym wszystkim chodzi

  • ~ 2011-09-28
    15:47:23

    0 0

    do 2002 we Wrocławiu nic się nie działo, oprócz powodzi... Praktycznie zero inwestycji. W Poznaniu już w 1997 uruchomiono pestkę, posiadano już wystarczające pieniądze na to, a u nas? Wyremontowano Rynek... Dlaczego do 2002 roku nic nie robiono? Dopiero później zakupiono nowy tabor do KM, zaczęto sprowadzać inwestorów, po raz pierwszy od 30 lat buduje się nową linię tramwajową, remontuje się na potęgę drogi, Wrocław jest nazywany jednym wielkim palcem budowy. To wszystko zaczęto dopiero niedawno, dzięki kasie z UE ale.. bez sprawnego zarządcy gów.. by było (dlatego wspomniałem o pestce na początku). Wrocław dopiero zaczął się rozwijać. Przekształca się z brzydkiego kaczątka w łabędzia

  • ~ 2011-09-28
    16:01:48

    0 0

    MamDupę: Te twoje teorie to zupełne brednie - uważasz, że mieszkańcy Wrocławia to bezwładne mondzioły które tylko czekają aby pracować na montowni w LG? Nie ma żadnego przełożenia ilości imprez sportowych i pseudokurtualnych i dotacji do nich na napływ inwestorów. A ja osobiście ilość tych imprez codziennie płacę dłuższym dojazdem do pracy i tym, że dziecko chodzi do przedszkola na drugim końcu miasta. I dlatego dla mnie tramwaj na Psiaka jest ważniejszy niż toczenie kulki w Hali Ludowej i podziwianie pomnika rolki papieru toaletowego na Pilczycach. Miasto powinno być dla mieszkańców a nie dla fobii Dutkiewicza.

  • ~Gaczan 2011-09-28
    16:36:01

    0 0

    Szymczyszyn wyprowadź się z tego Psiaka albo najlepiej z miasta i skończ już jęczeć. Znajdź sobie dziewczynę albo coś bo się nie da już czytać Twoich stęków. Ja rozumiem, że można się nie zgadzać z niektórymi działaniami ale żeby na wszystko narzekać to trzeba mieć problemy z głową. Żal mi Ciebie.

  • ~MamNickMamArgument 2011-09-28
    16:36:38

    0 0

    no właśnie... miasto dla mieszkańców, a mieszkańcy chcą tego a nie to co ty sobie życzysz. To we Wrocławiu tylko LG istnieje? fobie Dutkiewicza? widzę kolejny fakultet zrobiłeś, tym razem polonistyka? Umiesz czytać ze zrozumieniem? imprezy są dodatkiem dzięki , któremu słychać o nas, potem jak jakaś korporacja\firma szuka miejsca na osiedlenie to gdzieś się komuś obiło o uszy, że we Wrocławiu coś się dzieje, znowu następny usłyszał, ze Wrocław coś tam, i znowu Wrocław to, Wrocław tamto i tak to działa... zresztą do ciebie i tak nic nie dociera.. a tak naprawdę to co Cie trzyma w tym mieście? wyjedź i daj spokój

  • ~gsm 2011-09-28
    16:43:55

    0 0

    ~tomasz Nie mierz wszystkich swoją miarą, jak pracujesz na montowni(nie obrażając ludzi tam pracujących co ty uczyniłeś) to twoja sprawa. Ja pracuję dla Nokii i nie narzekam i nie mam zamiaru narzekać. Dojazd mam dobry i nie mam ochoty przesiadać się do MPK, zarobki bardzo dobre, dziecko chodzi do prywatnego przedszkola niedaleko domu a opłata za nie jest jak w państwowym (zresztą nie wiem co ma to określenie do realiów skoro to miasto je utrzymuje i buduje) no może troszkę drożej bo jedzenie mają lepsze i cieszę się, że będę mógł oglądać mecze na nowym stadionie oraz podziwiać z dzieckiem i żoną pokaz na Pergoli. Natomiast ty naprawdę musisz znaleźć sobie lepszą pracę i zmienić miejsce zamieszkania oraz znaleźć hobby

  • ~ricco 2011-09-28
    16:55:19

    0 0

    Bo szczyszyn chce by pod jego chatynka na wsim polu jeździły tramwaje. Dam ci rade , wyprowadź się , do innego miasta gdzie jest tak \"zajebiście\" np GOP i narzekaj tam .

  • ~ 2011-09-28
    16:57:34

    0 0

    gsm: pracujesz w montowni oprogramowania ale o tym nawet nie wiesz bo horyzonty masz za ciasne. Twoi koledzy z finlandii się dziwią jak można zarabiać poniżej 1000 euro. Dojazd bardzo dobry? Skąd? Dokąd? W tym mieście nie gr roli czy na promocję przy euro wydamy 16 milionów czy 20 milionów czy zapłacimy 25 milionów więcej za stadion czy mniej natomiast liczy się każdą złotówkę gdy trzeba wybudować przedszkole, postawić światła czy dołożyć autobus w szczycie bo ludzie się nie mieszczą. Tak po podwyżkach w tym roku przedszkole państwowe kosztuje prawie tyle co prywatne i nie jest prawdą, że żarcie w tym drugim jest lepsze "catering ssie".

  • ~ 2011-09-28
    16:59:18

    0 0

    Tak, cały czas się zastanawiam czy wzorem Dutkiewicza wyprowadzić się z Wrocławia.

  • ~ricco 2011-09-28
    17:05:10

    0 0

    Nie zastanawiaj sie , tylko działaj , ja mając takie "problemy" nie czekałbym dłużej.

  • ~ 2011-09-28
    21:20:43

    0 0

    to apropo wielbionych tramwajów http://www.wprost.pl/ar/139193/Choroba-tramwajowa/?O=139193&pg=0

  • ~Tomek 2011-09-29
    01:09:36

    0 0

    BRAWO! W końcu! :) Tylko jedno pytanie - gdzie jest upubliczniony SIWZ? Na stronach Wrocławskich Inwestycji go nie ma..

  • ~ 2011-09-29
    08:53:32

    0 0

    Jak ktoś się podpiera autorytetem Haładusa i modelem rozliczeń z KZK GOP to nie jest godzien jakiejkolwiek dyskusji :-)

  • ~bus 2011-09-29
    10:05:43

    0 0

    "Po likwidacji jednej trzeciej linii tramwajowych i zastąpieniu ich autobusami obniżylibyśmy nasze wydatki na komunikację miejską o jedną czwartą" i tyle w tym temacie

  • ~ 2011-09-29
    10:28:00

    0 0

    Bo haładyj tak powiedział :-) Ja by, od razu zrobił kapsuły kosmiczne wydatki spadną o 3/4!

  • ~Big K. 2011-09-29
    10:32:59

    0 0

    Szydzisz dla zasady czy masz jakieś argumenty?

  • ~ 2011-09-29
    10:54:13

    0 0

    nawet artykułu nie przeczytałeś a piszesz swoje.. prezydent Rudy Śląskiej Andrzej Stania to powiedział

  • ~ 2011-09-29
    13:07:04

    0 0

    Haładyj, Stania - jeden wuj. Artykuł został już zmieszany z błotem w komentarzach pod nim a ja nie lubię się powtarzać.

  • ~Big K. 2011-09-29
    14:30:55

    0 0

    Jak w każdej dyskusji 90% emocji, 10% argumentów...
    Wypowiedzi pod artykułami zaczynają dorównywać poziomem do tych z onetu...

  • ~ 2011-10-16
    13:22:59

    0 0

    niezły wał z tym wałem :D

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.