Kultura
Non Sola Scripta, czyli Wrocławskie Lato Organowe idealnym pomysłem na weekend
NON SOLA SCRIPTA
Zobacz także
KONCERT 11 SIERPNIA , GODZ. 19:00,
KOŚCIÓŁ ŚW. KRZYŻA
Urszula Marciniec Mazur - wiolonczela
Tomasz Głuchowski - organy
Urszula Marciniec Mazur - ukończyła studia w Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego w klasie prof. Zdzisława Butora. Doskonaliła swoje umiejętności uczestnicząc w kursach mistrzowskich m. in. u profesorów: S. Palma, M. Czajkowskiej, B. Reszke, I. Minigettiego, A. Orkisza. Po ukończeniu studiów została zatrudniona w Akademii Muzycznej we Wrocławiu, gdzie pracuje obecnie na stanowisku profesora. Jest Dziekanem Wydziału Instrumentalnego. Współpracowała z licznymi orkiestrami, m. in. WOK Lepoldinum, WOK Wratislavia, OK Ricordanza, a także Menuhin Festival Orchestra. Brała udział w licznych nagraniach CD, oraz nagraniach dla radia i telewizji.
Tomasz Głuchowskijest absolwentem Technikum Budowy Fortepianów im. G. A. Fibigera w Kaliszu (1996 r.). Studiował organy u Klemensa Kaminskiego (dyplom z wyróżnieniem 2002 r.) oraz klawesyn u Marty Czarny – Kaczmarskiej (dyplom 2004 r.) we wrocławskiej Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego. W latach 2007 – 10 w tejże uczelni odbył studia doktoranckie (organy) pod kierunkiem Magdaleny Czajki i Andrzeja Chorosińskiego. W maju 2011 r. uzyskał stopień doktora, na podstawie rozprawy: „Muzyka organowa Jana Pieterszoona Sweelincka – muzealny relikt czy niewyczerpane źródło inspiracji dla organisty XXI wieku?” (pod promocją Magdaleny Czajki). Swoje umiejętności doskonalił na kursach interpretacji i improwizacji organowej oraz klawesynowej, które prowadzili: K. Ostrowski, P. van Dijck, J. Gembalski, W. de Pol, H. Vogel, U. Spang – Hansen, A. Rösler, J. Ogg, T. de Goede, C. Tilney, Wł. Kłosiewicz, J. Trummer, G. van Schoonhoven, D. Roth. Ponadto od roku 2008 jest w stałym kontakcie z uznanym europejskim organistą, Peter’em van Dijck’iem z Utrechtu, u którego kontynuuje prywatne studia. Występuje z powodzeniem w kraju i za granicą z recitalami solowymi oraz jako kameralista i akompaniator. Posiada w swoim dorobku płyty CD z muzyką organową i kameralną (m.in. „Cztery Pory Roku” A. Vivaldiego). Jest współzałożycielem i kierownikiem artystycznym wrocławskich zespołów muzyki dawnej: „Ars Concordiae” i „Coeli Porta”, a także dyrektorem artystycznym Ogólnopolskiego Festiwalu Muzycznego „Lato Organowe w Krotoszyńskiej Farze”. Ponadto interesuje się zagadnieniami z kręgu stylowego wykonawstwa basso continuo oraz systemami strojenia (historyczne temperacje). Od roku 2005 pracuje na stanowisku organisty kościoła św. Wojciecha we Wrocławiu (OO Dominikanie). Jest pedagogiem w PSM II st. im. R. Bukowskiego we Wrocławiu oraz wykładowcą wrocławskiej Akademii Muzycznej.
PROGRAM
D. Buxtehude, 1637 – 1707, Magnificat Primi Toni Bux WV 203
J.S. Bach, 1685 – 1750, Suita G-dur BWV 1007 (Prelude, Allemande, Courante, Sarabande, Minuets, Gigue) , Preludium i fuga h-moll BWV 544
A. Vivaldi, 1678 – 1741, Sonata e-moll RV 40 (Largo, Allegro, Largo, Allegro)
T. Głuchowski, 1976-, Improwizacja na zadany temat
C. Sait – Saëns, 1835 – 1921, Prière op. 158
NON SOLA SCRIPTA
KONCERT 18 SIERPNIA,
GODZ. 19:00, KOŚCIÓŁ ŚW. KRZYŻA
Karstein Askeland (Norwegia) - Organy
Elżbieta Woleńska - Flet
Karstein Askeland muzykę kościelną studiował w Bergen Music Conservatory. Naukę gry na organach kontynuował w Akademii Muzycznej we Frankfurcie nad Menem w klasie prof. Edgara Krappa. Zadebiutował w 1986 roku koncertem w Oslo Concert Hall. Koncertuje w całej Europie, w Rosji, USA i Południowej Ameryce. Jego koncerty były prezentowane na antenie Norwegian National Broadcasting Company i kilku innych zagranicznych rozgłośni radiowych. Szczególne miejsce w jego działalności artystycznej zajmuje popularyzacja muzyki współczesnej, zwłaszcza w zakresie współpracy z norweskimi kompozytorami. Od 1987 roku artystycznie i zawodowo jest związany z Bergen. Tam, w 2001 roku otrzymał zaszczytny tytuł Dyrektora Muzycznego Kościoła Św. Marii. Następnie w 2010 roku został I. organistą tamtejszej słynnej katedry. Obecnie jest profesorem klasy organów w Grieg Academy of Music w Bergen. Ponadto jest rzeczoznawcą organowym.
Elżbieta Woleńska - flecistka, solistka, kameralistka, muzyk sesyjny, pedagog, aranżer. Posiada w swojej prywatnej kolekcji 4 odmiany fletów (flet piccolo, altowy i basowy), na których z powodzeniem koncertuje. Swoje zainteresowania poszerza również o muzykę awangardową i elektroakustyczną, angażując się w projekty współczesnych kompozytorów. W 2003 roku ukończyła studia z wyróżnieniem w klasie fletu prof. Jerzego Mrozika w Akademii Muzycznej we Wrocławiu. W 2006 roku otrzymała tytuł doktora sztuki i obecnie zatrudniona jest na stanowisku adiunkta w macierzystej uczelni. Od 2011 roku pełni funkcję prezesa Stowarzyszenia Flecistów Polskich oraz prezesa rady Fundacji Promocji Muzyki i Sportu „Nasz Sukces”. Prowadzi warsztaty oraz kursy dla uczniów, studentów i pedagogów w Szkołach Muzycznych I i II st. Prowadzi również zajęcia na Letnich Warsztatach Muzycznych.
PROGRAM:
Johann Sebastian Bach, 1685-1750, Preludium i fuga, E-Dur BWV 566
Johann Sebastian Bach Sonata h-moll BWV 1030 (flet + organy) Cz I Andante
Georg Böhm, 1661-1733,Partita Herr Jesus Christ, dich zu uns wend
Max Reger, 1873-1916, Canzone Op 65/9
Johann Sebastian Bach Nun danket alle Gott BWV 657
Egil Hovland, 1924-2013, Toccata “Nun danket alle Gott”
P.O. Ferroud Trois Pieces (flet solo) I Bergère captive II Jade IIIToan-Yan
Johannes Brahms, 1833-1897, Preludium i fuga, g-moll WoO 10
Johann Sebastian Bach, 1685 – 1750, Preludium i fuga, Es-dur BWV 552
Zobacz także
Komentarze (0):
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Najczęściej czytane
Alert TuWrocław
Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tuwroclaw.com i napisz nam o tym!
Wyślij alert