Wiadomości

Parking przy wrocławskiej Hali Stulecia będzie tańszy! Na razie na próbę

2014-10-13, Autor: jg
Po ponad dwumiesięcznym okresie eksploatacji parkingu przy Hali Stulecia we Wrocławiu Budimex Parking Wrocław w porozumieniu z władzami miasta postanowił zmienić ceny za parkowanie. Jak udało nam się dowiedzieć, nowe ceny zostaną wprowadzone eksperymentalnie.

Reklama

– W związku z planowanym otwarciem we wrocławskim zoo afrykarium i oceanarium mamy świadomość wzrostu popytu na miejsca parkingowe w tej okolicy – mówi Jerzy Angrocki, prezes spółki Budimex Parking Wrocław.

 

>Tak w pełnej krasie wygląda parking przy Hali Stulecia, który został otwarty na początku sierpnia.

 

– Ponieważ po otwarciu parkingu zmieniły się zasady parkowania pojazdów na ulicach znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie kompleksu Hali Stulecia, Parku Szczytnickiego i Ogrodu Zoologicznego, chcemy umożliwić odwiedzającym te miejsca możliwość wygodnego parkowania za niższą cenę – dodaje.

 

 

Obecnie cena za każdą godzinę parkowania wynosi 6 złotych dla samochodu osobowego i 12 złotych dla autobusu za każdą rozpoczętą godzinę. Koszt parkowania samochodu osobowego przez dobę zamyka się w kwocie 60 złotych. Zgodnie z nowym cennikiem, który będzie obowiązywał od 15 października, za pierwszą godzinę parkujący zapłaci 5 złotych, za drugą 4 złote, za trzecią – 3 złote. Każda kolejna godzina parkowania będzie kosztowała 5 złotych. Koszt parkowania przez całą dobę nie przekroczy natomiast 50 złotych.

 

Przy założeniu, że popyt na korzystanie z parkingu istotnie wzrośnie, cena na ustalonym poziomie pozwoli koncesjonariuszowi na uzyskanie zwrotu z inwestycji. Nowe rozwiązanie nie jest ostateczne i docelowe. W ciągu najbliższych miesięcy koncesjonariusz będzie analizował wpływ zmiany cen na zainteresowanie parkingiem i nie wyklucza kolejnych zmian.

 

– Otwarcie afrykarium, planowane na koniec października, nie pozostało bez wpływu na taką decyzję spółki, która wybudowała parking. To bardzo dobra wiadomość dla wszystkich, którzy wybierając samochód zdecydują się odwiedzić pełną atrakcji Wielką Wyspę – mówi Arkadiusz Filipowski – rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego we Wrocławiu.

 

– Należy pamiętać, że jest to pierwszy we Wrocławiu i jeden z nielicznych w Polsce parking wybudowany w formule partnerstwa publiczno – prywatnego. Oznacza to, że koncesjonariusz wybudował i będzie utrzymywał przez 28 lat parking za własne środki. Po upływie umowy koncesji, która wygasa w 2042 roku, spółka przekaże parking w dobrym stanie technicznym miastu, co zostało uregulowane odpowiednimi zapisami w umowie koncesyjnej – podkreślają przedstawiciele Budimeksu.

Oceń publikację: + 1 + 1 - 1 - 1

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (22):
  • ~komentator 2014-10-13
    16:48:19

    18 0

    Wpis został usunięty z powodu złamania regulaminu zamieszczania opinii.

  • ~Adik 2014-10-13
    17:06:11

    23 0

    W dalszym ciągu za drogo! Zwłaszcza,że zablokowali możliwość parkowania na bezpłatnych parkingach,które były w pobliżu.Skandal!!!

  • ~Maciej 2014-10-13
    17:10:30

    0 8

    Adik -> bo parkingi w tym miejscu powinny być płatne. Masa bezpłatnych parkingów w tej części miasta zachęca do korzystania z samochodu. A to błąd, bo okolice Zoo są świetnie skomunikowane komunikacją zbiorową i to z niej w pierwszej kolejności należy korzystać.

  • ~Krzysztof 2014-10-13
    17:47:51

    18 0

    @Maciej.
    Oczywiscie, świetnie "skomunikowana", tylko z pod mojego domu, komunikacji bezpośreniej nie mam, muszę do niej kawałek podejść co zajmie jakies 15 minut, a sama podróż kolejne 40... Autme dojade tam w 10-15 minut. Dwa. Co ma zrobić rodzina z chorym dzieckiem? czy inną osobą z problemy rpzy poruszaniu się? Dalej, w zoo jak już byłem nigdy nie wyszełem poniżej 4-5 godzin co nawet według tego "nizszego cennika" da nam ponad 20 złotych [owszem nie policzyłem dokładnie], za tyle można można już coś zjeść z kimś cyz wybrac się jeszcze gdzieś.

    Natomiast zamykanie darmowych pakrkingów w moim osobistym mniemaniu tworzy już spekulację na temat legalności całej sprawy i możliwości tego ze cos przeszło "z rąk do rąk'. Ludzie powinnie miec wybór, zaparkowac kawałek dalej za darmo i się przejść czy zaparkować blizej i bulić nawet 20zł za godzinę... w takim przypadku, tu jednak coś ewidentnie pachnie dośc nieładnie.

  • ~Maciej 2014-10-13
    18:04:18

    0 6

    Krzysztof -> Całe Stare Miasto jest płatne i ludzie sobie jakoś radzą. Pod Halę Stulecia jeździ się głównie na weekendowe wycieczki. Mieszkaniec Wrocławia ma wtedy wybór. Albo decyduje się na tańszą wersję dojazdu komunikacją zbiorową lub rowerami, albo wybiera opcję wygodniejszą, ale droższą, czyli samochód.

  • ~1125 2014-10-13
    18:24:48

    15 0

    @Maciej tylko ci się wydaje, że komunikacja zbiorowa jest taka tania. Jeżdżę do pracy na przedmieścia, mam do wyboru jazdę dwoma tramwajami i autobusem w czasie 60-70 min albo samochodem w 20-25 min. W dodatku jeżdżąc z kolegą i dzieląc się kosztami gazu płacę mniej niż kosztuje miesięczny bilet na dwie linie a ponad to nie muszę stresować się czy tramwaj przyjedzie czy też nie, nie przejmuję się że któryś się spóźni i nie zdążę się przesiąść, nie muszę słuchać muzyki z czyjejś komórki puszczanej na cały wagon, nie muszę słuchać roboli (bo inaczej ich nie można nazwać) zaczynających dzień od puszki z piwem, o wdychaniu wyziewów spod pachy unikających mydła nie wspominając.

  • ~Maciej 2014-10-13
    19:29:33

    0 0

    1125-> W takich rzadkich przypadkach, gdy musisz przejechać całe miasto na obrzeża samochód jest usprawiedliwiony, bo niestety póki co na Szybką Kolej Miejską u nas się nie zanosi. Jednak większość ludzi pracuje w ścisłym centrum lub jego okolicach. Wtedy KZ powinno być podstawowym środkiem transportu. Tylko, że póki trzeba u nas poprawić kilka kwestii. Po pierwsze zwiększyć takty tramwajów, po drugie zaoferować P+R w cenie biletu, przy wszystkich ważniejszych pętlach tramwajowych, czy węzłach przesiadkowych. Powyżej odnosiłem się tylko do sytuacji przy Hali Stulecia. Trochę bawi mnie to, że ludzie, którzy pozwalają sobie na samochód biadolą, że będą musieli zapłacić marne 20zł za parking. To podobnie niezrozumiała sytuacja jak ze studentami, którzy protestowali przeciwko wprowadzeniu opłat za parkingi dookoła PWr. Ich argumentem było, że nie stać ich na opłaty za parking. Skoro nie stać ich na opłatę za parking to po co wydają pieniądze na benzynę i korkują miasto.

  • ~Krzysztof 2014-10-13
    19:47:56

    1 0

    Oczywiscie, oczywiscie... biadolenie nad cyms co jest cozywistym zdizerstwem i korupcją, która tam się dzieje...
    jazda samochodem to ejdno, kupienie samochodu to drugie ale cholendarne opłaty z aparking to zupelnie inna sprawa... bo tak ie dosc że płace połowe ceny paliwa jako podatek to jeszcze płacę wręcz za to że chciałem zwiedzić zoo i dac mu zarobic...

    Nie porównuj cen ze starego miasta, szczególnie okolic rynku, gdzie spokojnie można odstawić auto kawałek dalej i się przejsc/ i miejsca gdzie zazwyczja lludzie nie rpzyjezdzają na x godzin ale tylko pozałatwiac sprawy. zresztą ceny tam i tu.

    Idąc Twoim tropem myslenia mam wrazenie ż epowinniśmy pdozielić całe maisto na strefy i płacić za to ze na nią wchodzimy... w końcu stać mnie an buty to nie bedzie mnie stać żeby pójsc na spacer do parku... wiem że ironiczne i wyolbrzmymione porównanie ale jedyne z cyzm mi się kojarzy to o czym mówisz

  • ~szkoda słów 2014-10-13
    20:07:28

    12 0

    "koncesjonariusz wybudował i będzie utrzymywał przez 28 lat parking za własne środki"
    Bajeczki dla grzecznych dzieci. Wg ujawnionych fragmentów umowy miasto dopłaci Budimexowi jeśli parking nie wyjdzie na swoje.

    "Za parkowanie wreszcie zapłacimy mniej".
    My to znaczy kto? Miasto i tak dopłaci z naszych podatków.

    "jest to pierwszy we Wrocławiu i jeden z nielicznych w Polsce parking wybudowany w formule partnerstwa publiczno – prywatnego"
    I zapewne jeden z nielicznych gdzie straż miejska stoi na straży interesów prywatnego biznesu.

  • ~walbrzych 2014-10-13
    22:00:29

    10 0

    ja bym powiedział nawet, że nie na próbę tylko przed wyborami ;]

  • ~ajkc 2014-10-14
    11:52:39

    4 0

    w sprawie tej umowu UOKIK powien wejsc, dzialanie antymonopolowe

    dzialanie aby zlikikidowac inna parkingi w okolicy to nic innego jak budowanie monopolu

  • ~&y 2014-10-15
    09:50:14

    0 0

    A gdyby tak wszyscy zgodnie przez parę miesięcy zignorowali ten parking i w tym czasie nie zaparkował tam ani jeden samochód? Daję głowę, że bardzo szybko nastąpiłyby zmiany. A swoją drogą stosowne instytucje powinny prześwietlić sprawę zamknięcia okolicznych bezpłatnych parkingów.

  • ~Prezydent 2014-10-15
    22:33:27

    0 0

    Jak się komuś nie podoba to won do Łodzi !

  • ~Spacerowicz 2014-10-20
    22:40:30

    1 0

    To skandal ten parking a zwłaszcza zamknięcie starego parkingu za parkiem zbudowanego z naszych podatków, tak nie mozna Panie Dutkiewicz !,,,,

  • ~Wasyl 2014-10-20
    22:42:55

    1 0

    Zgadzam sie , to skandal z tym zamknięciem starego parkingu, nie zagłosuje juz na Dutkiewicza !

  • ~Ted 2014-10-20
    22:47:18

    1 0

    Sprawa dla NIKu powinni dokładnie prześwietlić ta umowę z Budimexem pod katem legalności tych wszystkich zapisów , i zwłaszcza tego ze urzędnicy wykazali sie nad wyraz zdążymy poziomem nonszalanci dla mieszkańców zamykając im działkach parkingi w okolicy.

  • ~Mieszkaniec 2014-11-02
    22:50:11

    1 0

    Nie potrafię zrozumieć i jest to dla mnie dużym skandalem zamknięcie parkingu przy ul. Mickiewicza za parkiem Szczytnickim, jak mozna zamykać parking zbudowany z naszych podatków na który, od wielu lat zatrzymywali sie wrocławianie chcący udać sie parku szczytnickiego. Rozumiem ze budując nowy parking przyj hali chciano zwiekszyć liczbę miejsc parkingowych i uporządkować chaos wokół halo, ale na Boga nie mozna zamykać istniejących parkingów i nabijać kabzę prywatnej firmie która wykonała parking tj budimexowi. Jak nasi urzędnicy mogli wpaść na taki pomysł zeby zamknąć istniejący parking, dla mnie jako wieloletniego zwolennika Dutkiewicz to duży skandal który bardzo mnie zabolał i zmusił do rewizji w zakresie głosowania na Dutkoewicza, Panie Prezydencie prosze nam przywrócić nasz parking przy ul. Mickiewicza !! , nie mozna tak postępować i ignorować potrzeb swoich obywateli !!

  • ~Tomek 2014-11-02
    22:53:42

    1 0

    Zgadzam sie z Tobą w 100 procentach

  • ~Wel 2014-11-02
    22:56:01

    1 0

    Apelujemh do Pana Dutkiewicza, zmień Pan ta umowę, oddaj nam parking przy ul. Mickiewicza !,!!,!,!,!,,

  • ~Znawca 2014-11-02
    22:58:26

    1 0

    tez korzystałem z tego parkingu i uwierzcie mi ze byle, mega wkur......, kiedy dzisiaj nie mogłem na nim zaparkować , stał pusty tylko dla tego ze jakiś głupi urzędnik tak skonstruował umowę z Budimexem, SKANDAL !

  • ~Ert 2014-11-03
    22:54:44

    0 0

    Oddajcie nam parking przy ul.Mickiewicza !!! panie Dutkiewicz trochę wiecej wczucia w potrzeby wrocławian.

  • ~też Wrocławianin 2014-11-06
    18:08:20

    0 0

    Ja uważam ,że likwidacja bezpłatnych parkingów to DYSKRYMINACJA mieszkańców oddalonych od Hali Ludowej. Dlaczego mamy się "tłuc" trzema autobusami/tramwajami lub opłacać parking......10 zł za 2 godzinny spacer po okolicy Pergoli ????? kiedy okoliczni mieszkańcy mają to za darmo

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.