Wiadomości

Wiemy, które torowiska urzędnicy wydzielą w tym roku

2011-02-03, Autor: Bartłomiej Knapik
Mimo że jak na razie wielkich efektów nie było, wrocławski magistrat od wiosny planuje rozpoczęcie wydzielania torów na kolejnych 10 ulicach. Czy przyniesie to pożądany efekt, czyli przyspieszenie tramwajów, które wciąż są najwolniejsze w Polsce?

Reklama

- Na początek planujemy wydzielenia na Nowowiejskiej i Piastowskiej. Na pierwszej z tych ulic czekamy tylko na wiosnę. Wydzielenie Piastowskiej jest gotowe, ale z wprowadzeniem będziemy czekać do momentu, w którym skończy się remont estakad na pl. Społecznym i Piastowską nie będzie już prowadził objazd dla ciężarówek - mówi Elwira Nowak, zastępca dyrektora Wydziału Inżynierii Miejskiej ds. Zarządzania Inwestycjami we wrocławskim urzędzie miasta.
Przypomnijmy, że samochody ciężarowe będą mogły wrócić na estakady na placu Społecznym 31 marca, bo wtedy ma się skończyć remont.

Torowiska planowane do wydzielenia w tym roku to:
1. ul. Podwale – od Sądowej do Łąkowej,
2. ul. Mostowa i Podwale– wydzielone tory będą od Ks. Witolda do placu Jana Pawła II, z wyjątkiem mostu Sikorskiego
3. ul. Piastowska (projekt zostanie wdrożony w terenie po likwidacji objazdu dla remontu estakad),
4. Nowowiejska – od Barlickiego do Prusa
5. Teatralna – zostanie wprowadzony zakaz wjazdu dla aut od ul. Boże Ciało, wydzielone tory od Skargi do tej ulicy,
6. Reymonta – od mostu Osobowickiego aż do Kraszewskiego,
7. Pomorska – za Łowiecką aż do Biskupa Tomasza,
8. Wróblewskiego – od mostu Zwierzynieckiego do Wystawowej,
9. Trzebnicka – (długość wydzielanego odcinka wciąż jest analizowana),
10.Gliniana – łącznie z antyzatokami i przystankami wiedeńskimi, o szczegółach możecie przeczytać pod tym linkiem.

Po uruchomieniu AOW ma zostać „przeprowadzona analiza dla możliwości wydzielenia kolejnych torowisk na ulicach odciążonych z ruchu”:
- Musimy zobaczyć jaki efekt będzie miało dla ruchu w mieście otwarcie obwodnicy. Być może lista ulic do wydzielania w 2011 roku będzie dłuższa - mówi Elwira Nowak.

Kłopot w tym, że to tych wydzieleń było sporo zastrzeżeń, choć nie pojawił się nikt, kto krytykowałby samą ideę torów wolnych od aut. Eksperci twierdzą tylko, że urzędnicy zabierają się do tego zbyt bojaźliwie.
- Chaotyczne, punktowe wydzielenia, które dodatkowo nie uwzględniają skrzyżowań, nie załatwią sprawy – twierdzi Igor Gisterek z Zakładu Infrastruktury Transportu Szynowego Politechniki Wrocławskiej. - Trzeba szukać przyczyn opóźnień także gdzie indziej: na sygnalizacji świetlnej, na odcinkach jeszcze nie wydzielonych, a kluczowych. Być może miejscami wydzielenie jest nieskuteczne, tzn. ignorowane przez kierowców choćby Św. Wincentego, Pułaskiego przy Małachowskiego – zastanawia się naukowiec. 

Brak odwagi, który eksperci zarzucają urzędnikom to efekt tego, że we Wrocławiu – inaczej niż na całym świecie - nie liczy się ludzi w ruchu ulicznym, tylko pojazdy.
- Przeprowadzono analizę dla możliwości wydzielania z ruchu kołowego torowisk tramwajowych. Obecnie wydzielono torowiska tramwajowe z "grupy" realizacja bez konfliktu z ruchem kołowym, w analizie uwzględniono ilość linii tramwajowych na danej trasie, jak również częstotliwość przejazdów tramwajów – powiedziała nam Katarzyna Kasprzak z departamentu infrastruktury i gospodarki urzędu miasta.
Co oznacza "grupa" realizacja bez konfliktu z ruchem kołowym?? Że urzędnicy robią wszystko, żeby po wydzieleniu nie spadła przepustowość, ale uwaga: - Przepustowość mierzona jest w pojazdach – mówi Katarzyna Kasprzak. - Nie prowadzimy badań odnośnie ilości pasażerów w tramwaju, autobusie – dodaje.

Pewnie z tych powodów, jak na razie pozytywnych efektów wydzielania torów nie widać. Efekt tych działań jest mizerny, a na pewno znacznie mniejszy niż według obietnic miał być Tylko dwie linie wyraźnie przyspieszyły od czasu gdy rozpoczęło się wydzielanie torowisk - ósemki o 19,7 i piątki o 14,8 procent.

A wy co na ten temat sądzicie?
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (29):
  • ~ 2011-02-03
    09:42:16

    0 0

    Raymonta? :)

  • ~ 2011-02-03
    10:12:02

    0 0

    chyba Reymonta, w sumie Remonta(się domaga) byłoby bardziej adekwatne:)

  • ~ 2011-02-03
    10:38:03

    0 0

    w przyszłym roku czy w tym co teraz jest ?

  • ~ 2011-02-03
    11:22:16

    0 0

    Teatralna? Po co?

  • ~ 2011-02-03
    11:36:17

    0 0

    Teatralna dla PR'u... Pomorska to by sie przydalo calkiem zamknac bo tam juz sie nie da jezdzic

  • ~ 2011-02-03
    11:54:50

    0 0

    Co sądzimy?
    Kolejne CELOWE utrudnienia dla komunikacji indywidualnej.
    Tramwajom to nie dogodzi, a miasto sparaliżuje kolejnymi korkami.

  • ~ 2011-02-03
    12:40:42

    0 0

    Kierowcy będą źli, tramwaje nie będą szybsze. Kolejne wydzielenia tam, gdzie jest to najmniej potrzebne...wydzielenie wystawowej do mostu Zwierzynieckiego też nie będzie funkcjonować, gdyż most jest za ciasny, a korek będzie również na nim. Gdy byłem pierwszy raz we Wrocławiu, zostałem zaproszony na spacer właśnie w okolicach Hali Stulecia. Gdy mieliśmy wracać, po przejechaniu 200 metrów zostaliśmy wypuszczeni z tramwaju przez motorniczego - do RRR doszliśmy na piechotę. Szybciej niż tramwaj, który był dopiero na klinikach.

  • ~ 2011-02-03
    12:49:04

    0 0

    z tą nowowiejską to kogoś tam pojeba........ i to mocno nie dość ze nie ma parkingów to jeszcze i to zabiorą co jest masakra jakaś

  • ~ 2011-02-03
    12:58:59

    0 0

    Teatralna będzie jednokierunkowa na odcinku od Bożego Ciała do Wierzbowej czy na całej jej długości?
    Główny problem z samochodami na torowisku występuje przecież tuż przed skrętem w Piotra Skargi (tam gdzie przystanek) lecz jeśli nie zakażą przy okazji skrętu w lewo z Wierzbowej to i tak samochody się tam ustawią na torowisku...

  • ~ 2011-02-03
    13:01:12

    0 0

    Na Nowowiejskiej to dziury mogliby wydzielić a nie tory.

  • ~ 2011-02-03
    13:06:44

    0 0

    Adamski czy ty chłopie nie widzisz, że to nic nie daje a wprowadza jeszcze większy chaos w mieście!!! Wydzielić powinno się równocześnie pasy dla autobusów i zwiększyć częstotliwość kursowania!!! Zwiększyć nakłady i lepiej wykorzystać środki oraz zachęcić do korzystania kierowców z MPK. Ale to potrafią tylko fachowcy!!! Pan niestety nim nie jest ale za to jest pan fachowcem od spraw typowo niepotrzebnych!!!

  • ~ 2011-02-03
    13:29:48

    0 0

    Wydzielanie torowisk to (za przeproszeniem CENZURA) strzelanie sobie w kolano. Urbaniści powinni położyć możliwe naciski na prowadzenie nowych wydzielonych tras torowych oraz poszerzanie istniejącej infrastruktury drogowej (zamiast zabierać 2 pasy ruchu kołowego powinni dodawać minimum jeden pas do ruchu. Przykładowo Pułaskiego ma na tyle miejsca aby zrobić tam 4 pasmową + 2 pasy wydzielonego torowiska, ze skrzyżowaniem z Małachowskiego - da się wydzielić znacznie więcej miejsca przesuwając i tak za szerokie chodniki. Szybkie tramwaje można puścić Małą Obwodnicą. Obok mostów trzebnickich wybudować drugi most - wtenczas jeden byłby dla pieszych i tramwajów a jeden dla samochodów... no i zrobić w końcu ten most na Biskupin z Armii Krajowej!

  • ~ 2011-02-03
    13:34:53

    0 0

    ... Co do mostu Wschodniego - wszystkim mieszkańcom Biskupina niezadowolonym z jego budowy proponowałbym zrobić udogodnienie. Zabytkowy most Zwierzyniecki niszczeje pod naporem tramwajów i aut - należałoby go zamknąć i zrobić tam drogę "tylko dla rowerów". Myślę że to znacznie pomogłoby w rozwiązaniu problemu Mostu Wschodniego, w końcu do centrum można dostać się szybko Szczytnickim albo przez Swojczyce.

  • ~ 2011-02-03
    13:48:45

    0 0

    ech szkoda że to urzędnicy się za to biorą a nie fachowcy...........

  • ~ 2011-02-03
    18:50:18

    0 0

    moze wydzielic torowisko na petli na grabiszynskiej.
    Po co te cale ceregiele WYKONWACA POWINIEN TO POTRAWIC!!!!

  • ~ 2011-02-03
    20:57:33

    0 0

    Wróblewskiego – od mostu Zwierzynieckiego do Wystawowej, to torowisko jest wydzielone od kilka lat... będę je jeszcze lepiej wydzielać?

  • ~ 2011-02-03
    20:59:12

    0 0

    Nie rozumiem podpisu pod zdjęciem: "Torowisko na Piastowskiej będzie wydzielone po remont estakad na pl. Społecznym". Czy może ktoś to przetłumaczyć na polski?

  • ~ 2011-02-03
    21:08:28

    0 0

    Nie rozumiem podpisu pod zdjęciem: "Torowisko na Piastowskiej będzie wydzielone po remont estakad na pl. Społecznym". Czy może ktoś to przetłumaczyć na polski?

  • ~ 2011-02-03
    21:39:19

    0 0

    "Reymonta – od mostu Osobowickiego aż do Kraszewskiego" to w sumie będzie aż ze 20 metrów!!! idee wydzielania popieram ale taka realizacja to zabicie tej idei. Wydzielić całą Reymonta i Pomorską to dopiero może dać efekt!!!

  • ~ 2011-02-03
    22:32:17

    0 0

    Zrobilibyscie mapke, nie kazdy zna male przecznice.

  • ~ 2011-02-03
    22:33:40

    0 0

    Poza tym zamiast spytac urzedniczki dlaczego sie we Wroclawiu mierzy pojazdy a nie ludzi, przyjmujecie to wyjasnienie ze spuszczona glowa. Co to za dziennikarstwo?

  • ~ 2011-02-04
    08:12:54

    0 0

    No ale co z tego że wydzielają torowisko jak tego nikt nie pilnuje.
    Dzisiaj z rana na Słowiańskiej/św Wincentego wydzielonym torowiskiem jechała twardo wielka ciężarówka.
    I z rana jest tam tak często

  • ~ 2011-02-04
    08:55:54

    0 0

    Nowowiejska ? Przeciez tam tramwaj nawet 10 sekund w korku nigdy nie stal.Moze niech urzednicy wezma swoje szanowne 4 literki i przejada sie najpierw na te ulice i zobacza czy rzeczywiscie potrzebne sa ich wynalazki w danym miejscu. Poza tym jak juz wydzielaja to niech to dobrze oznakuja. Dla przykladu gdy spadnie snieg i zakryje oznakowanie poziome, to robi sie niezly b.....l, poniewaz czesc kierowcow jedzie na pamiec i wie, ze tam jest wydzielony pas a czesc nie, bo skad maja widziec jak nie ma oznakowia pionowego.Efekt ci z prawego pasa chcac przepisowo skrecic w lewo wjezdzaja pod kola jadacych prawym pasem, ktorzy jada na wprost Pisze tu kontretnie o slowianskiej.

  • ~ 2011-02-04
    09:10:04

    0 0

    @gość wczorajszy: Chyba coś Ci się pomyliło. Wydzielone jest od Wystawowej do Mostu a nie od Mostu do Wystawowej, a tutaj problem bywa dość poważny i powinno być natychamist wydzielone wraz z fizycznym odseparowaniem.

  • ~ 2011-02-04
    10:44:59

    0 0

    @Romario, masz rację. Nie pomyślałem o tym.... Bo mi to do głowy nie wpadło, że tam można wydzielić tory. Super pomysł. Samochody skręcające w Wystawą z tego samego pasa co jazda na wprost na Biskupin tak zablokują ulicę, że korek będzie po plac grunwaldzki. Człowieku czy Ty tam kiedykolwiek jechałeś w swoim życiu, że piszesz z przekonaniem, że dawno tak powinno być... Mieszkam na Biskupinie i bardzo dziękuję za taki pomysł, nie chcę być odcięty od świata

  • ~ 2011-02-04
    10:49:51

    0 0

    No to jedz tramwajem na biskupin.

  • ~ 2011-02-04
    17:30:22

    0 0

    No właśnie "świetny pomysł"... z tym tramwajem na Biskupin, dziękuję. Tyle tylko, że tramwaje będą stały w tych samych korkach na Skłodowskiej i moście Zwierzynieckim.... więc wydzielenie torów od mostu do Wystawowej nie poprawi sytuacji tylko ja jeszcze pogorszy

  • ~ 2011-02-04
    23:44:49

    0 0

    Wrocław potrzebuje kompleksowych rozwiązań, a nie tylko kosmetycznych poprawek.

  • ~ 2011-02-08
    08:10:51

    0 0

    do: gość wczorajszy: Wiem, jeździłem na Biskupin tramwajem wielokrotnie i wielokrotnie musiałem stać po kilka minut za mostem Zwierzynieckim bo wielkie paniska na Sępolno nie moga sobiew pojechać przez Tramwajową-Dembowskiego albo Spółdzielczą tylko właśnie w Wystawowa się pchają. Trochę rozumu i żadnego korka by tam nie było.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuWrocław

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tuwroclaw.com i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Kogo poprzesz w wyborach prezydenta Wrocławia?







Oddanych głosów: 8818