zamknij

Kultura

Znamy program Eklektik Session 2019. Trwa sprzedaż biletów

2019-06-17, Autor: mh

Takuya Nakamura z Japonii i taniec Butoh oraz Berke Can Özcan z Turcji w Muzeum Pana Tadeusza, Erlend Apneseth Trio w Muzeum Teatru, reprezentacja Ronnie’s Jazz Club z londyńskiego SoHo na wrocławskim Manhattanie, a wreszcie Yossi Fine i Ben Aylon oraz finałowa Eklektik Orchestra. Featiwal Eklektik Session 2019 odbędzie się w dniach 4-6 października we Wrocławiu pod hasłem „Home & Identity”. Bilety są w sprzedaży.

Eklektik Session prezentuje w tym roku mieszkankę dźwięków świata w wykonaniu specjalistów od muzycznej narracji. Przez trzy festiwalowe dni w różnych lokalizacjach Wrocławia zagrają artyści z Japonii, Turcji, Izraela, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Wszyscy muzycy wystąpią na jednej scenie podczas wspólnego koncertu finałowego pod szyldem Eklektik Orchestra.

Reklama

Imprezę zainauguruje Takuya Nakamura, japoński artysta, kompozytor i multiinstrumentalista. Od kilku dekad występuje na całym świecie, grając na instrumentach klawiszowych i trąbce. Występował m.in. z Johnem Cage’em i György Ligeti'm, a także w projektach z udziałem Steve'a Drully (Experimental Contemporary Music) i Johna Zorna (Cobra) w Knitting Factory w Nowym Jorku. Jego ostatnie światowe trasy obejmują współpracę z CocoRosie i zespołem Nerve Jojo Mayera, a projekty studyjne m.in. remiksy dla Quincy Jonesa. We Wrocławiu Takuya Nakamura wystąpi z Azumi Oe, tancerką Butoh, w najnowszym projekcie Piano Warp łączącym fortepian z elektroniczną manipulacją na żywo, tańcem i multimediami.

Na festiwalu wystąpi też projekt Big Beats Big Times, za którym stoi pochodzący ze Stambułu perkusista Berke Can Özcan. Artysta ma koncie różne role: producenta, dyrektora muzycznego i kompozytora muzyki filmowej, ale na szczególną uwagę zasługuje jego upodobanie do tworzenia dźwięków z przedmiotów codziennego użytku takich jak doniczki z terakoty, kapsle, miotły czy stara pralka. W kreowaniu pejzaży dźwiękowych używa także magnetofonów, samplerów, rejestratorów polowych i odtwarzaczy winylowych.

Oba wydarzenia odbędą się w Muzeum Pana Tadeusza zlokalizowanym w Kamienicy Pod Złotym Słońcem, w sercu wrocławskiego Rynku. Pierwszy dzień festiwalu zakończy się we wnętrzach Muzeum Teatru, dawnym skrzydle południowym Pałacu Królewskiego, gdzie zagra norweski skład Erlend Apnesth Trio.

W 1959 r. saksofonista Ronnie Scott otworzył drzwi do małego klubu w piwnicy na zachodnim krańcu Londynu, gdzie miejscowi muzycy mogli się spotkać i wspólnie pograć. Dzisiaj, w swoim nowym domu, zlokalizowanym w tętniącej życiem dzielnicy SoHo, Ronnie Scott's jest jednym z najbardziej znanych klubów jazzowych na świecie. Występowali tam Sarah Vaughn, Count Basie i Miles Davis. Do dziś klub prezentuje największe postacie jazzu, które unikają wielkich sal koncertowych na rzecz intymnego i przyjaznego otoczenia klubu. Pod szyldem legendarnego klubu jazzowego z Londynu, obchodzącego w tym roku 60-lecie działalności, wystąpią młodzi artyści dynamicznej sceny stolicy Wielkiej Brytanii.

Koncerty Sarah Tandy Trio oraz Marijus Aleksa jako MAPS odbędą się w klubie Dziekanat na wrocławskim Manhattanie. Ten awangardowy kompleks mieszkaniowo-usługowy na placu Grunwaldzkim pochodzi z początku lat 70-tych. Zaprojektowany został przez uznaną architektkę, Jadwigę Grabowską – Hawrylak, której twórczość zaprezentowana została w tym roku w jednej z galerii Nowego Jorku. Finał festiwalu odbędzie się w niecodziennej przestrzeni – hali serwisowej salonu samochodowego Mercedes–Benz Grupa Wróbel – z udziałem artystów z Japonii, Turcji, Izraela, Wielkiej Brytanii, Szwajcarii i Norwegii, z pogranicza wielu stylistyk, reprezentujących odmienne kultury.

– Tegoroczny koncert Eklektik Orchestra śmiało nazwać można jednym z najważniejszych wydarzeń muzycznych tej jesieni w Polsce – zapowiada Radek Bond Bednarz, pomysłodawca i reżyser koncertu finałowego, a zarazem dyrektor festiwalu. Występ orkiestry poprzedzi koncert zespołu Blue Desert, którego muzyk łączy Izrael i Palestynę. Jest także mieszanką transu, dubu, dźwięków Dabke i Gnawa.

Współzałożyciel projektu, Yossi Fine, nominowany był do nagrody Grammy i wyprodukował ponad 40 albumów, 20 z nich okrywając złotem, wiele platyną. Yossi Fine nagrywał i występował m.in. z Davidem Bowie i Lou Reedem. W Blue Desert gra na specjalnej mikrotonowej gitarze. Z kolei Ben Aylon to perkusista znany z unikatowego neo-afrykańskiego stylu gry. Tworzy wybuchowe plemienne rytmy, używając najrozmaitszych afrykańskich i współczesnych bębnów. Na koncercie we Wrocławiu pojawi się także Sharon Mansur, księżniczka środkowowschodniej klawiatury.

Sprzedaż biletów odbywa się za pośrednictwem www.goout.net z wyjątkiem wydarzeń z 4 października – bilety na wydarzenia w Muzeum Pana Tadeusza (Takuya Nakamura, Berke Can Özcan) dostępne są na www.bilety.ossolineum.pl i w kasach muzeum.

Eklektik Session to międzynarodowa platforma artystyczna oraz festiwal, który zaciera granice stylistyczne, promuje oraz integruje środowiska twórcze, nawiązuje bliską współpracą z artystami, festiwalami oraz instytucjami z całego świata. Pomysłodawcą Eklektik Session jest Radek Bond Bednarz, wrocławski artysta, muzyk i producent; laureat Wrocławskiej Nagrody Muzycznej za nowatorstwo w tworzeniu muzycznego wydarzenia angażującego środowisko i publiczność w spotkanie z różnymi dziedzinami sztuki. Kolejne odsłony festiwalu podsumowuje jedyna w swoim rodzaju Eklektik Orchestra z udziałem wszystkich artystów danej edycji. W dotychczasowych eklektycznych projektach wystąpili m.in. Nils Petter Molvaer, Jan Bang, Erik Honore, Arve Henriksen, Sebastian Studnitzky, Josh Dion czy Øyvind Hegg-Lunde.



Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Alert TuWrocław

Byłeś świadkiem wypadku? W Twojej okolicy dzieje sie coś ciekawego? Chcesz opublikować recenzję z imprezy kulturalnej? Wciel się w rolę reportera www.tuwroclaw.com i napisz nam o tym!

Wyślij alert

Sonda

Czy miasto powinno wydać zgodę na wywiercenie dziury w schronie na placu Strzegomskim?





Oddanych głosów: 381