Kalendarz
Repertuar na październik
11.10
10.00-11.00
12.00-13.00
Czerwony Kapturek
Jiří Pauer
TAJEMNICZE KRÓLESTWO – OPERA DLA DZIECI Opera dziecięca Czerwony Kapturek, oparta na motywach ulubionej bajki braci Grimm, zachwyca piękną muzyką, poetyckimi obrazami i pełną fantazji scenografią. Pojawiają się bajkowe postaci, bliskie dzieciom, znane ze współczesnych bajek telewizyjnych i gier komputerowych. Tajemnicze królestwo zostało pomyślane jako projekt cykliczny, którego celem jest „oswojenie” dzieci z operą, a edukacja najmłodszej widowni po to, aby zasiać w ich sercach ziarenko, które w przyszłości, być może, przerodzi się w miłość do muzyki, do opery, trwające całe życie.
22.10 19.00-22.00
23.10 18.00-21.00
25.10 19.00-22.00
Madame Butterfly
Giacomo Puccini
Madame Butterfly wystawiana jest z niesłabnącym powodzeniem na największych scenach operowych świata. Po latach nieobecności powróciła na wrocławską scenę w nowej odsłonie, pod kierownictwem muzycznym Ewy Michnik, ze scenografią i kostiumami Williama Orlandiego i w reżyserii słynnego Giancarlo del Monaco. Opera opowiada historię młodej gejszy Cio-Cio-San, która bez pamięci zakochuje się w oficerze amerykańskiej marynarki. Swoje uczucie, przypieczętowane przysięgą małżeńską, traktuje niezwykle dojrzale, w przeciwieństwie do wybranka jej serca. Porucznik Pinkerton postrzega swoje małżeństwo jako egzotyczny żart. Gdy musi opuścić Japonię, obiecuje Cio-Cio-San, że powróci. Wraca, ale na swoich warunkach. Temat uwiedzenia i porzucenia jest obecny w operze nie od dziś. Madame Butteffly wpisuje się świetnie w tę tradycję, pozostając w czołówce najpiękniejszych oper o zawiedzionej miłości.
27.10 19.00-21.00
28.10 19.00-21.00
Coppélia
Léo Delibes
SPEKTAKL BALETOWY Z ORKIESTRĄ W Coppélii uważny operowy widz odnajdzie tę samą historię o szalonym wynalazcy, który chce ożywić lalkę, jaką znamy z Opowieści Hoffmana Offenbacha. Fabuła baletu rozgrywa się w małym galicyjskim miasteczku, a oprócz duetu naukowiec-lalka mamy parę młodych zakochanych: Swanildę i Franza. To właśnie partia Swanildy stanowi najmocniejszy atut tanecznej części spektaklu, wespół z pełną humoru fabułą i scenami zbiorowymi. Są polskie akcenty: tancerze wykonują m.in. mazura, brzmi melodia pożyczona od Moniuszki. Dzisiejsze wersje Coppélii (premiera w roku 1870 w choreografii Saint-Léona) najwięcej zawdzięczają rosyjskiej realizacji niezrównanego Mariusa Petipy, ale autor wrocławskiego przedstawienia, włoski reżyser i choreograf Giorgio Madia proponuje autorskie spojrzenie na jeden z najczęściej grywanych baletów wszech czasów. Drogowskazem jest dla niego znakomita muzyka francuskiego mistrza Léo Delibesa, zafascynowanego folklorem słowiańskim.
28.10
10.00-10.50
12.00-12.50
Sid – wąż, który chciał śpiewać
Malcolm Fox
TAJEMNICZE KRÓLESTWO – OPERA DLA DZIECI Sid – wąż, który chciał śpiewać to niezwykle atrakcyjna propozycja dla najmłodszej widowni. W Stanach Zjednoczonych stała się jedną z najczęściej wykonywanych oper współczesnych. Bohater spektaklu to tańczący w cyrku wąż Sid, którego największym marzeniem jest śpiew. Gdziekolwiek się pojawia, próbuje dostosować swój śpiew do panującego stylu: we Włoszech śpiewa jak w operze, w Nowym Jorku naśladuje gwiazdy rocka. Czy wąż Sid odniesie w końcu wokalny sukces? Opera łączy ciekawą fabułę, błyskotliwą muzykę z wielkimi walorami edukacyjnymi, wprowadzając dzieci w świat teatru muzycznego. Przedstawienie adresowane do najmłodszych, ale interesujące dla widza w każdym wieku. Inscenizację przygotował Adam Frontczak.
29.10 19.00-22.00
30.10 18.00-21.00
Eugeniusz Oniegin
Piotr Czajkowski
Eugeniusz Oniegin, sceny liryczne w trzech aktach, arcydzieło Piotra Czajkowskiego w Operze Wrocławskiej (premiera: luty 2015). Wielkie emocje, motyw niespełnionej miłości, przyjaźń, która ustępuje miejsca zranionej dumie i zazdrości, tragiczny pojedynek w tle, zbyt późno budzące się uczucie tytułowego bohatera – to wszystko odnajdą widzowie w tym poruszającym arcydziele. Eugeniusz Oniegin rozpoznaje w Tatianie miłość swego życia dopiero wtedy, gdy młoda kobieta jest już księżną, żoną księcia Gremina. Bezdusznie odrzucił niegdyś uczucie wrażliwej dziewczyny. W inscenizacji wrocławskiej kierownictwo muzyczne objął Marcin Nałęcz-Niesiołowski, spektakl wyreżyserował Yuri Alexandrov.
Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.
Komentarze (0):