Wiadomości

Spór wokół otwarcia wjazdu z autostrady A4 na obwodnicę Wrocławia

2011-07-09, Autor: Bartłomiej Knapik
Południowy odcinek autostradowej obwodnicy Wrocławia jest otwarty już od dwóch miesięcy, wciąż jednak, żeby się na nią dostać z autostrady A4 trzeba pojechać nieoficjalnym objazdem. Urzędnicy i drogowcy spierają się teraz czy wpuszczać bez tych objazdów kierowców do miasta z obu stron, czy tylko od strony Katowic i kto miałby płacić za odpowiednie projekty.

Reklama

Południowy odcinek – od A4 do lotniska jest otwarty od 5 maja. Oficjalnie jest to autostradowy wyjazd z miasta – bo do chwili, gdy otworzona będzie cała AOW, na ten odcinek nie da się wjechać z A4. Przynajmniej oficjalnie, bo jest sposób obejścia tego zakazu (przypominamy go poniżej)

Na skrzyżowaniu autostrady z obwodnicą autostradową stoją znaki zakazu skrętu w kierunku dla ochrony mieszkańców Muchoboru Wielkiego i Nowego Dworu. Miejscy urzędnicy bali się, że rozjechana zostanie ul. Strzegomska i zakorkowane będzie rondo Pileckiego.

Upłynął jednak jakiś czas i urząd miejski razem z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad (to na jej zlecenie zbudowano AOW) zaczęli się zastanawiać czy nie otworzyć wjazdu z A4 na obwodnicę wcześniej. I tu pojawiły się kłopoty.



- Generalna Dyrekcja zapytała nas w piśmie, czy nie otworzyć tego wjazdu. Po analizie zaproponowaliśmy, żeby na razie wpuścić wprost z autostrady jedynie kierowców jadących od strony Katowic – tłumaczy Paweł Czuma z urzędu miasta. - W odpowiedzi usłyszeliśmy, że oczywiście, jeśli zapłacimy za projekt organizacji ruchu – dodaje.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad twierdzi, że potrzeba na to 300 tys. zł, których nie ma.
- Zapłaciliśmy za projekt i oznakowanie pełnego otwarcia wlotu z A4 na AOW oraz za rozwiązanie, które funkcjonuje teraz. Ani razu nie było mowy o etapach pośrednich, czyli wpuszczani samochodów jadących ze wschodu, ale nie z zachodu. Naszym zdaniem należy otworzyć oba wloty i tyle, a jeśli urząd miasta chce wprowadzenia etapu pośredniego, to powinien zapłacić za jego wdrożenie – mówi Joanna Borkowska z wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji.

Zanim obie strony się nie dogadają trzeba więc korzystać z innych metod aby wjechać z autostrady A4 na autostradową obwodnicę Wrocławia. Jest to dziecinnie proste (pokazujemy to na filmie poniżej):
1. z A4 skręcacie na Kudowę Słone (na filmie jedziemy w prawo, bo docieramy do węzła od strony Legnicy – jadąc od Opola trzeba skręcić w lewo),
2. następnie kierujemy się na dojazd do drogi krajowej nr 35 Wałbrzych – Wrocław,
3. zawracamy na rondzie,
4. potem już tylko trzymamy się lewego pasa – i jedziemy na Warszawę.



Przeczytaj także:

Północny odcinek AOW gotowy. Pojedziemy nim za 2 tygodnie.
Zakończyły się zasadnicze prace na trasie głównej umożliwiające rozpoczęcie odbiorów i dopuszczenie do ruchu północnego odcinka Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Chodzi o fragment z Długołęki do ul. Żmigrodzkiej. Szczegóły pod tym linkiem.
Oceń publikację: + 1 + 0 - 1 - 0

Obserwuj nasz serwis na:

Komentarze (26):
  • ~maron 2011-07-09
    00:33:24

    0 0

    Głupota urzędoli wrocławskich sięga zenitu!

  • ~ 2011-07-09
    09:12:39

    0 0

    To nie głupota a mądre działanie, ponieważ puszczenie ruchu tranzytowego przez ten fragment AOW zablokowało by Nowy Dwór, który nie jest przystosowany do takiego natężenia ruchu. Te dwa miesiące do otwarcia całości można chyba poczekać...

  • ~gość 2011-07-09
    10:22:36

    0 0

    "To nie głupota a mądre działanie, ..." -- czy przypadkiem nie chodzi o to że pani Elwira N. dojeżdża samochodem przez Nowy Dwór i nie życzy sobie, by zwiększył się tam ruch?

  • ~ość 2011-07-09
    10:43:24

    0 0

    a co mnie obchodzi ta pani? tam i w okolicy mieszkaja dziesiatki tysiecy ludzi...

  • ~Rand 2011-07-09
    10:55:00

    0 0

    No a zdewastowana, wąziutka ulica Pułaskiego z ruchem tramwajowym i most Grunwaldzki są jak najbardziej przystosowane do ruchu tranzytowego, prawda? Przecież ludzie tam mieszkający są na granicy wytrzymałości nerwowej, no ale Nowy Dwór z dwupasmową jezdnią "nie jest przystosowany" i musi mieć sielską atmosferę. Bo tam mieszka właśnie ta pani z Urzędu Miejskiego.

  • ~ość 2011-07-09
    11:11:02

    0 0

    tam jest tak od lat, lepiej poczekac ten miesiac i oddac cala aow bez zadnych szopek, zniszczenie nowej nawierzchni na strzegomskiej za grube miliony zanadto madre tez by nie bylo

  • ~Gall 2011-07-09
    11:44:54

    0 0

    To może idąc dalej tym tokiem rozumowania (?) lepiej w ogóle nie otwierać AOW, bo zbudowana została za jeszcze grubsze miliony i szkoda jej. Drogi są po to, by po nich jeździć. Po otwarciu wjazdu na Strzegomską i OŚ odkorkowane zostanie centrum miasta i będzie to większą korzyścią dla ogółu mieszkańców.

  • ~ość 2011-07-09
    12:17:15

    0 0

    czlowieku mysl troche!!! przeciez aow zostanie cala otwarta za miesiac!!! tranzytu nie puszcza sie wyremontowanymi drogami, nieprzeznaczonymi na taki ruch, jesli za chwile otwarta bedzie autostrada, ktora ten ruch zbierze; nie dosc, ze strzegomska sie zapcha m.in. przez genialne rondo pileckiego to sie od tych tirow zniszczy, a na znikniecie korkow w centrum po otwarciu aow to bym raczej nie liczyl :) tu pomoc moze srodmiejska trasa poludniowa, na razie jednak tylko na papierze

  • ~Rand 2011-07-09
    12:26:31

    0 0

    "zniszczenie nowej nawierzchni na strzegomskiej za grube miliony"....
    Ok, ale czy nowa nawierzchnia na placu Grunwaldzkim nie kosztowała grubych milionów? Czlowieku! Myśl trochę! Nową nawierzchnię na Grunwaldzkim można niszczyć, a na Strzegomskiej już nie. Bo ta pani z Urzędu nie życzy sobie samochodów w okolicy jej osiedla. A koszmar ludzi z Pułaskiego i szpitala na Dyrekcyjnej trwa.

  • ~ość 2011-07-09
    12:49:50

    0 0

    naprawde myslisz? jak oddano nowa nawierzchnie na grunwaldzkim to nie bylo aow i zadnej alternatywy dla tej trasy, tamtedy te samochody jezdza juz od dawna, pulaskiego jest w fatalnym stanie ale prawidlowo, po otwarciu aow bedzie cala wyremontowana i poszerzona, dyrekcyjna tez, tamtedy ma biec wlasnie srodmiejska tasa poludniowa, widziales rondo pileckiego? to teraz porownaj to sobie z rondem regana...

  • ~ 2011-07-09
    12:54:29

    0 0

    W tej chwili zamknięcie wjazdu z autostrady A4 jest w pełni uzasadnione. Nie sztuką jest totalnie zakorkować Rondo Pileckiego, Strzegomską i wjazdy na OŚ. Poczekajmy jeszcze te kilka(naście) tygodni. Pomysł magistratu, aby wpuścić tylko ruch od strony Katowic i kosztami opracowania projektu organizacji ruchu obciążyć Generalną Dyrekcję jest niedorzeczny i żenujący. Ale nie pierwszy raz miasto chce coś zrobić tak, aby za to nie płacić. Przypomnijcie sobie sprawę ekranów na AOW wzdłuż stadionu, czy choćby linii kolejowej na lotnisko. "My chcemy mieć i korzytać, ale WY za to zapłąćcie", gdzie WY = Gdaka, UMWD, Port Lotniczy,...

  • ~ość 2011-07-09
    12:59:02

    0 0

    zgoda z tym, ze tak naprawde to nie placi ani miasto ani gdaka, tylko my z naszych podatkow a oni tylko zarzadzaja naszymi pieniedzmi, takze z tymi ekranami to nie bylo do konca, tak, ze my chemy a wy zaplaccie, gdaka ma pieniadze i buduje drogi w calym kraju z pieniedzy podatnikow, tych z aglomeracji wroclawskiej tez

  • ~aow 2011-07-09
    13:00:50

    0 0

    Cała AOW,wliczając w to Most Rędziński i obecne kłopoty z fatalnie położoną izolacją i skutkujace tym frezowanie swieżego asfaltu, powoduję że AOW nie będzie otwarta za miesiąc ale wrzesień/październik 2011

  • ~ość 2011-07-09
    13:08:43

    0 0

    tego tak naprawde nikt dokladnie stwierdzic nie moze ale wydaje sie ze sierpien jest b. prawdopodobny, problem z izolacja wyszedl juz dawno, nie jest to nic strasznego co przedluzyloby budowe tak bardzo; najwiekszym problemem jest opoznienie na moscie i kiedy on bedzie gotowy to oddadza aow, bo odcinek drogi od lotniska do wezla polnoc nie jest takim problemem, oni na pewno wyrobia sie przed mostem a to wlasnie oni mieli najwiekszy problem z ta izolacja

  • ~gość 2011-07-09
    13:49:07

    0 0


    ~ość pisze:
    " tam jest tak od lat, lepiej poczekac ten miesiac i oddac cala aow bez zadnych szopek, zniszczenie nowej nawierzchni na strzegomskiej za grube miliony zanadto madre tez by nie bylo"

    Pytania: 1) czy Strzegomska została zaprojektowana tak, że dopuszczalny nacisk na jezdnię wyklucza puszczenie tam ruchu? Jeśli tak, to kto jest odpowiedzialny za takie zamówienie? 2) Jeśli projekt był ok, ale puszczenie ruchu w okresie gwarancji grozi ujawnieniem wad konstrukcyjnych jezdni, to jaki interes ma w tym UM by nie dopuścić do wykrycia wad?

  • ~Yello 2011-07-09
    15:22:13

    0 0

    Zaraz, zaraz... za miesiąc nie zostanie oddana cała AOW tylko jej północny odcinek. W efekcie będziemy mieli północny, południowy, ale nie będzie centralnego (tego z mostem Rędzińskim).

  • ~ość 2011-07-09
    15:54:34

    0 0

    nie, polnocny odcienk ma byc oddany 22 lipca

  • ~Gall 2011-07-09
    16:08:38

    0 0

    Północny odcinek AOW będzie oddany za 2 tygodnie (jeśli odbiory pójdą bez zastrzeżeń), a most nie ma terminu, bo opóźnienia są takie, że nawet inwestor nie potrafi określić ich wielkości. A po zamknięciu Pułaskiego "kaszana" z tranzytem przez centrum będzie przeogromna. I nawet wyremontowana ( za grube miliony) Traugutta tego nie wytrzyma.

  • ~ość 2011-07-09
    16:12:51

    0 0

    31 sierpnia to aktualny termin, sprawdzilem, niedawno bylo jeszcze 15 sierpnia, most mial byc w listopadzie 2010, wiadomo jak to jest z tymi datami, pewnym zadnej nie mozna byc

  • ~ 2011-07-09
    16:35:51

    0 0

    Kolego Gall, a co ma do tego ul. Pułaskiego? Przecież cały tranzyt ciężarowy i tak od lat jeździ ul. Krakowską i Traugutta. Wytrzymały tyle czasu, to jeszcze kilkanaście tygodni wytrzymają ;)

  • ~x 2011-07-09
    19:40:36

    0 0

    Obsuwa jest na całośći AOW i na moście. Oddawanie takimi kawałkami, w róznych terminach mija się z celem

  • ~obiecanek 2011-07-09
    21:02:23

    0 0

    Tak, jeszcze tylko 2 tygodnie i mieszkańcy Pułaskiego odetchną. Obiecuje im się to od grudnia ub. roku. Jeszcze miesiąc, tydzień dwa tygodnie, dwa miesiące i tak w koło Macieju. Żenada!

  • ~Rafał 2011-07-09
    23:01:59

    0 0

    Ja tam mogę im zorganizować ten ruch za 200tys zł :D

  • ~Domingos 2011-07-10
    21:49:45

    0 0

    Szkoda że urzędnicy nie pomyśleli o tym, że służby ratunkowe, takie jak Straż Pożarna, Policja i Pogotowie Ratunkowe żeby wjechać od zachodu na AOW muszą nadrobić około trzech kilometrów, a to przekłada się na czas:/

  • ~havranek 2011-07-10
    22:39:51

    0 0

    No to panie Rafale, proszę wystartować w przetargu. Projekt i realizacja zmiany organizacji ruchu w związku z otwarciem węzła autostradowego Wrocław Południe. Jestem tylko ciekaw czy ma pan uprawnienia budowlane zarówno do projektowania jak i kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej, bo w tej sytuacji będą one konieczne.

  • ~ 2011-07-11
    07:31:48

    0 0

    Wydumany problem przez miasto Wrocław. Nie przeszkadza im rozwalanie ulic Karkonoskiej, Hallera, Klecińskiej a przeszkadza im rozwalanie Granicznej i Strzegomskiej, które mogą przyjąć o wiele więcej aut.

Zamieszczone komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników portalu. Redakcja portalu www.tuwroclaw.com nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.